Probleem met m'n surround 5.1 boxen (line-ins)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yeojj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeojj

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Hoi iedereen en vast bedankt voor het lezen.

Ik heb een probleem met mijn boxen, ik heb een pc met een stel boxen. 5.1 Surround boxen. Nu doen allen boxxen het prima, maar ik kan ze niet allemaal in één keer laten afspelen. Ik heb vanuit mijn grote main box 3 kabeltjes lopen die ik in mijn pc moet stoppen ( een zwarte rear boxen, een groene front boxen, een roze/oranje mijn centrale box ) maar achter mijn pc heb ik 3 gaatjes ( roze, groene, blauwe) en alleen als ik de boxxen in zo een groene stop dan doen die boxen het. Dus ik kan alleen maar de rear boxen, front boxen of de centrale box aanzetten. Weet iemand hoe ik van dit probleem afkom?

WELKOM OP HELPMIJ

denk dat je ook nog de instelling van je geluidskaart moet aanpassen

heb je nog een gebruiksaanwijzing van je kaart(of je onboard kaart)

daar staat ook in wat in welke kleur moet

sorry ik heb de pc al een tijdje en heb de handleiding niet, ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen. Zou je miss wat meer gedetailleerde informatie willen geven? Welke instellingen bijvoorbeeld

ps. Toch bedankt:):thumb:

weet je of je een losse geluidskaart hebt of zit ie op je moederbord?

en je insteling:kijk in start- configuratie scherm-geluidsapparaten

kies geluiden en audioapparatuur en kies geavanceerd

daar kiezen voor 5.1

Laatst bewerkt:
Hoi, sorry voor het ongemak maar nee, ik weet niet of hij los of vast zit ( ik weet niet veel hé?:o ) Maar ik heb de instellingen van mijn boxen wel op 5.1 Surround Sound-Luidsprekers. Misschien weet iemand of ik niet gewoon een te oude geluidskaart heb? Maar volgens mijn hebben ze het wel ooit gedaan alle vijf tegelijk.

die stekker aansluitingen zitten die als je aan de achterkant van je pc kijkt aan je moederbord of zitten die op 1 van die uitbreidingsslots.

en heb je al gekeken of je in je configuratiescherm daar de instelling op 5.1 hebt staan?en als je dat gedaan hebt eerst pc herstarten alvorens de boxen aan te sluiten

want ik denk dat dat het is.

als gewoon op stereo staat dan klopt het dat maar 1 stekker het doet nl

Laatst bewerkt:
Hoi ik heb gekeken, volgens mijn zit mijn geluidskaart in mijn moederbord gebouwd. En ook over dat 5.1 optie, ik heb het altijd zo gehad, toen ik ging kijke was het al zo.

Ik zie dat mijn geluidskaart geen zwarte line-in heeft, maar ik heb wel een zwart stekkertje. Maar als ik kijk naar andere geluidskaarten, sommigen hebben wel een zwart gaatje. Misschien dat het hieraan ligt? Maar dan toch, volgens mijn hebben mijn boxen het welleens gedaan :confused:

je bedoelt dus dat in je configuratiescherm de optie 5.1 al aanstaat?

dat weet je zeker?

weet je naam van je moederbord toevallig??

of heb je een merkpc?dell of medion ofzo?

Ja de optie staat zeker op Surround 5.1.

En achterop mijn computer staat "Sky 744440 power VB A4264 ala 30037" Maar ik betwijfel of dit nou het moederbord is. Voorop op de pc staat een stikker met "AMD 64 Athlon"

Hij heeft 150 problems found, en heeft er 16 kunnen repairen. Ik mag er niet meer repairen met een trial versie:S Maar de meeste zijn van spelletjes enzo. Er staan wel een paar low prioritie dingen bij van C:\System Volume information.

Ik ga nu ff computer opnieuw opstarten.

P.S Ik weet niet of het helpt, maar ik denk dat mijn geluids kaart "Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM)" heet.

Nog iets: Ik heb 3 gaatjes achter in mijn moederbord waar ik die kabels vanuit mijn boxen kan doen, een roze/groene/blauwe. Nou heb ik 3 kabeltjes voor mijn geluid uit mijn grootste mainbox lopen, een oranje/groene/zwarte. De oranje is mijn Central Box. De groene kabel is voor 2 front boxen. De zwarte kabel is voor 2 rear boxen. Nu maakt het nix uit welke van de drie ik in die groene gaatje stop, dan doet die het. e.g. Als ik de zwarte kabel in het groene gaatje stop hoor ik geluid van mijn 2 rear boxen. En als ik de groene erin stop krijg ik geluid van mijn 2 front boxen. Maar als ik 1 van de drie kabels in de andere twee gaatjes stop ( de roze en de blauwe ) dan gebeurt er niks. Dus mijn vraag is: Heb ik wel genoeg gaatjes ?

Ben nu dat everest aan het downloaden

Edit: Download is heel traag, gemiddeld 12 kb per seconde:S

Laatst bewerkt:
Nog iets: Ik heb 3 gaatjes achter in mijn moederbord waar ik die kabels vanuit mijn boxen kan doen, een roze/groene/blauwe. Nou heb ik 3 kabeltjes voor mijn geluid uit mijn grootste mainbox lopen, een oranje/groene/zwarte. De oranje is mijn Central Box. De groene kabel is voor 2 front boxen. De zwarte kabel is voor 2 rear boxen. Nu maakt het nix uit welke van de drie ik in die groene gaatje stop, dan doet die het. e.g. Als ik de zwarte kabel in het groene gaatje stop hoor ik geluid van mijn 2 rear boxen. En als ik de groene erin stop krijg ik geluid van mijn 2 front boxen. Maar als ik 1 van de drie kabels in de andere twee gaatjes stop ( de roze en de blauwe ) dan gebeurt er niks. Dus mijn vraag is: Heb ik wel genoeg gaatjes ?

Ben nu dat everest aan het downloaden

een 5.1 heeft 3 gaatjes nodig.

bij moet het zo blauw=bass/center
groen=front
roze =rear

Okay dat heb ik, even wachten op de download misschien doet hij het dan.:)

Oké hij doet het nu, echt heel heel erg bedankt. Toen ik dat programma geinstalleerd had deed hij het opeens. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan