Probleem met Mobile Rack.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Ik heb een Mobile Rack ingebouwd voor een 2e HD, indeling is nu:
IDE1= HD (master) en CDrom-drive (slave).
IDE2= CDwriter (master) en Mob.Rack (slave).

Alles wordt herkend en werkt perfect.

Als ik nu het Mob.Rack uitschakel d.m.v. de aan/uit knop op het Rack en de PC opstart, wordt het Rack niet meer gezien, maar de PC ziet dan ook de CDwriter niet meer.

Als ik het Mob.Rack uit de behuizing trek en dan de PC opstart, wordt de CDwriter weer wél gezien.

Wie kan mij uitleggen waarom dit zo is en hoe ik dit kan veranderen, zodat de CDwriter niet afhankelijk is van de aan/uit stand van het Mobile Rack.

Bij voorbaat dank,
Mol
 
Ik heb ook zo'n mobile rack en heb de cd-rom en hdd beide op "cable select"(cs) staan.
Ik kan de mobile rack uitzetten met het knopje met de HDD erin.
De cd-rom wordt gewoon herkend.
 
Crash,
Misschien is dat wel de oplossing, beide jumpers op cs,
dat ga ik morgen proberen, groeten, Mol.
 
Ik heb beide jumpers op cs gezet, maar dat helpt niet, ik heb ook allerlei standen in het BIOS (NONE, AUTO, USER) in verschillende combinaties geprobeerd, ook dat helpt niet, nu staat de CD-writer weer op Master en het Mobile Rack weer op SLAVE.
Als er nog iemand is met een oplossing voor mij, hou ik me aanbevolen, anders moet ik het hier maar bij laten en vóór het opstarten, het Mob.Rack uittrekken als ik dat niet wens te gebruiken.

Mol.
 
En als je het nou zo aansluit;
IDE1 = hdd(master) Mob. rack(slave).
IDE2 = Brander(master), cd-rom(slave).
 
Crash: (per laptop), ben nu niet thuis,
HDD (MASTER) en Mob.Rack (SLAVE) op IDEE1, zien hoe dat samenwerkt. Ga ik morgen proberen.
Groeten, Mol.
 
Laatst bewerkt:
Het laatste ook geprobeerd, dat werkt ook niet, het systeem staat dan helemaal vast. Het moet dan maar blijven zoals het was, valt eigenlijk wel mee als je eraan gewend bent, maar aan/uit met de knop is natuurlijk altijd makkelijker, het schijnt wel te kunnen maar op dit systeem niet. Waar het aan ligt ...? Het gaat hier om een P2 met Win98. Ik moet de installatie van het Mob.Rack ook eens proberen op mijn P4-systeem met WinXP.
Toch nog bedankt, Mol.
 
Ik vind dit toch vreemd.
Inprincipe koppel je de schijf af, door een schakelaar te gebruiken.:confused:
 
Ja, inderdaad, want daarmee koppel ik ook gelijk het programma af dat op dezelfde IDEE-aansluiting zit master of slave. Als het gedeelte dat permanent in de PC blijft, leeg is (dus als er geen Rack met Harddisk in zit), werkt de rest wel, ook als ik daarna het lege Rack erin schuif. Als ik dan de aan/uit schakelaar gebruikt werkt alles wel. Maar dan heb ik natuurlijk niet de beschikking over de extra HD, dat schiet niet op.
 
Wat ik begrijp moet je steeds de IDE-kabel loskoppelen?
Dat is eigenlijk niet de bedoeling van een mobile rack.:rolleyes:
 
Nee, ik bedoel natuurlijk dat als ik de aan/uit knop gebruik om het Mobil Rack uit te schakelen, ik daarmee ook het andere aparaat (en niet programma, zoals ik het net noemde) dat op dezelfde IDEE aansluiting als master of slave staat, uitschakel, het wordt dan net zoals het Mobile Rack niet meer gezien.
De bedoeling van een Mobile Rack is primair dat de HD op een makkelijke manier te vervoeren en in/uit te plaatsen is.
 
Ik heb zoals ik dat al aangaf een mobile rack.
Ik kan normaal gebruik maken van de pc als de schakelaar van de mobile rack uit staat.
Daarom snap ik niet dat het bij jou niet kan.:confused:

Ik heb wel de mobile rack op de secondary IDE als slave.
De jumper op de mobile rack staat al cable select(cs) ook de hardeschijf die als master op die IDE zit staat op cable select(cs).
 
Ja gek hè, maar als je het hele verhaal nog eens naleest zal je merken dat ik dat allemaal al eens geprobeerd heb, dus ik laat het maar zoals het stond bij mijn eerste bericht. Ik kom zo niet verder, in ieder geval voor nu bedankt voor het meedenken, misschien dat er later nog eens een oplossing komt, groeten Mol.
 
Mol,

Heb je de verbindingen welke van de schakelaar [master/slave] komen wel goed geplaatst in de HDD .

Probeer anders eens de schakelaar buiten werking te stellen en op de oude manier een jumper zetten op de HDD , dus de schakelaar laten vervallen.

Ik heb mijn HDD Mobile Racks allemaal op slave staan , en de DvD op master op dezelfde IDE.

Het probleem lijkt mij of in de schakelaar [ M/S/Cs] of aansluiting te zitten.

Groetjes speedtouch
 
Aan Speedtouch:
Zou ook nog kunnen, ik ga het uitproberen, bedankt, ik kom hier nog op terug, groeten Mol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan