Probleem met moederboord drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

remeria

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Berichten
155
Hallo ik heb een P5PL2 moederboord deze heeft een audio aansluiting als ik in de bios aan zet kan hij ze in windows niet weer vind want dan zegt hij

De bestanden van het audiostuurprogamma ondersteunen uw computerhardware niet
 
hij reageert op de bestanden van de cdrom en de update van internet
 
Die van de CD zouden moeten werken, verwijder in apparaatbeheer de soundadapter (installatie ongedaan maken) en start opnieuw op.
Windows detecteert de adapter opnieuw en zal stuurprogramma's gaan installeren / of niet. Daarbij wordt dan om een driver CD gevraagd, plaats de originele.
Wacht met updaten totdat het geluid weer werkt. Weet je heel zeker dat de update voor de goede Windows is?
 
heb ook nog een Audigy 2 zs in zitten wat ik dus wil is de aansluiting op mijn kast want die zit voor op voor mic gebruiken maar en de audio vind hij niet
 
Dat zal lastig worden. Dat zal ook de reden zijn voor je probleem. Je kunt geen drivers van een Asus onboard soundschip installeren voor een Audigy kaart of andersom.
 
nee dat snap ik ook wel mar ik heb het eerder voor elkaar gehad. Toen kon ik bij instellingen zeggen met welke geluidkaart hij moest afspelen of opname moest doen in en uit gangen specifiek selecteren maar nu vind windows de hele moederboord audio niet terwijl hij wel aanstaat in de bios
mischien de bios updaten ?
 
Als je het eerder wél voor elkaar hebt gekregen (vrij aardig) dan zou ik maar eens beginnen met in apparatbeheer de Audigy uit te schakelen en dán proberen de onboard software te installeren. Werkt dat, dan de Audigy in apparaatbeheer weer inschakelen.
 
ja is ook een optie nog nietaan gedacht ga ik uitproberen lat van me horen of weer gelukt is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan