Probleem met moederbord Intel D965GBF

Status
Niet open voor verdere reacties.

herregja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Ik installeerde in een nieuwe Enlight kast op een nieuw moederbord Intel D865GBF een nieuwe 3.0 processor met koeler Intel Pentium 4 boxed 3.0 Ghz 1Mb FSB800 HTT mPGA478 0.09 mu en een nieuwe lat geheugen Memory 512 Mb DDR 400 Mhz NonECC DIMM CL3.
VGA uitgang onboard.
De andere onderdelen zoals floppy , harddisk enz heb ik losgekoppeld.
Ik heb alle nodige electrische (voeding, enz ..) aansluitingen gemaakt.
Ik heb ook de Power SW On/Off van de kast op het moederbord aangesloten.
Als ik nu stroom op de kast zet, zonder de Aan/Uit SW op de kast te beroeren, beginnen alle ventialoren te werken voor een paar seconden, waarna alles terug afslaat. De Power SW indrukken geeft dan aan het systeem evenmin nog beweging.
Als ik dan alles afzet en een paar seconden wacht, en daarna de stroom op de kast weer aanzet, gebeurt telkens hetzelfde, behalve als ik dit te vlug na mekaar doe.
Je zou denken dat het ergens een probleem van koeling is, v.b. van de processor, maar de koeler op de processor is perfect aangesloten (ik heb dit trouwens al een paar keer herbegonnen).
Kan iemand mij helpen?
Dank bij voorbaat.

Geplaatst door vanschagen
heb je wel afstand busjes gebruikt tussen mobo en kast??

Lijkt mij inderdaad een sluiting te zijn.

@ herregja, leg even uit hoe je alles gemonteerd en aangesloten hebt.

@ wvdwe , de aansluiting van de LED's heeft hiermee niets te zien. Een LED is een diode. Sluit je die verkeerd aan,dan licht die niet op. Maar dan kan er niets verder verkeerd gaan.

-Heb je de reset Knop ook aangesloten? (die ff niet)
-Check in je boekje van je mobo nog een keer of je de SW switch juist hebt aangesloten. Check je SW switch. Desnoods sluit je m niet aan en maak je met een schroevendraaier (of iets anders van ijzer) even contact met de 2 pinnetjes van de aan uit knop.

Gaat de pc ook aan als je de SW switch niet aansluit? Ik denk echt dat je het in die hoek moet zoeken (tenminste vwb het spontaan aan gaan als je de power er op zet)

Geplaatst door basvdK
[B
-Check in je boekje van je mobo nog een keer of je de SW switch juist hebt aangesloten. Check je SW switch. Desnoods sluit je m niet aan en maak je met een schroevendraaier (of iets anders van ijzer) even contact met de 2 pinnetjes van de aan uit knop.
[/B]

Dan ben je wel gevaarlijk aan het werken. Trouwens de power switch is een drukknop, dan speelt het geen piano hoe je de plug plaats, met dien verstande dat je deze op de juiste plaats zet.

Resetknop, is ook een drukknop dus die mag je ook ondraaien.

Ik vermoed nog altijd dat er een sluiting is tussen mobo en kast. Daarom heb ik gevraagd aan de topicstarter wat hij juist gedaan heeft.

Ik installeer ~ 3 PC's per dag.

Geplaatst door vanzwam

Dan ben je wel gevaarlijk aan het werken. Trouwens de power switch is een drukknop, dan speelt het geen piano hoe je de plug plaats, met dien verstande dat je deze op de juiste plaats zet.

Resetknop, is ook een drukknop dus die mag je ook ondraaien.

Ik vermoed nog altijd dat er een sluiting is tussen mobo en kast. Daarom heb ik gevraagd aan de topicstarter wat hij juist gedaan heeft.

Ik installeer ~ 3 PC's per dag.

Ik installeer geen 3 pc's per dag, maar heb er denk ik zo'n 50 in elkaar gezet (boeit niet voor het oplossen van deze vraag)

- Het maakt inderdaad niet uit welke kant van het plugje op de pinnetjes van het mobo zitten maar wel op welke plaats (daarom zeg ik, kijk in het boekje), en dat aanzetten heb ik al heel erg vaak gedaan met een schroevendraaier (ook resetten) gaat prima, nooit problemen mee gehad.

Geplaatst door basvdK

Ik installeer geen 3 pc's per dag, maar heb er denk ik zo'n 50 in elkaar gezet (boeit niet voor het oplossen van deze vraag)

Daar heb je inderdaad gelijk in.:o

Maar het is nu wachten op een antwoordje van vraagsteller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan