Probleem met moederbord P5GD1 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

d_dahmes

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
14
Hoi,

Ik heb een probleem met de volgende configuratie:

Moederbord P5GD1 Pro
Asus WL-167g USB Wireless Lan
Asus WL-300g Access Point
Windows XP met Service Pack 2

Het probleem is alsvolgt: Wanneer ik de Asus WL-167g aan de voorkant (via Multicard reader) erin plug, functioneert alles en kan ik connectie leggen met m'n Access Point. Dit is USB 1.1.

Wanneer ik de Asus WL-167g aan de achterkant (dus op het mainbord) erin prik, krijg ik wel m'n Access Point te zien (via Search vind hij hem) maar als ik ga connecten zegt hij dat er geen connectie gemaakt kan worden en opent de instellingen. De instellingen staan goed (want aan de voorkant doet hij het wel).

Ik heb de instellingen in de BIOS m.b.t. USB allemaal geprobeerd maar dit heeft niets uitgehaald.

Kan iemand mij verder helpen??

Alvast bedankt,

Donovan
 
hoi he je wel de goeie drivers voor de usb aan de achterkant eropstaan? dus ook in apperaat beheer geen vraagteken of uitroepteken?

suc6 gr mike
 
Hoi Mike,

Ja, driver geinstalleerd. Sterker nog: gisteravond nieuwste driver geprobeerd. Maar dit werkt ook nog niet....

Windows Firewall ook uitgezet ...

Ik snap er echt werkelijk niets meer van.

Waar ik zelf nog aan zat te denken:
- Onboard netwerkkaart uitschakelen (gebruik ik toch niet)
- Dual boot met Windows 2000 en kijken of ik hem daarin wel aan de praat krijg

Donovan
 
hoi werkt een ander apperaat wel aan de achterkant dan?

suc6 gr mike
 
Hoi Milke,

Nou, die Multicard Reader wordt aangestuurd vanuit een USB-poort aan de achterkant.

Dat maakt het nog vreemder...
(= is een Sweex FC100040 met Sweex Firewire FB0000011.

Dus aan de achterkant gaat er 1 kabel naar USB toe, van een insteekkaartje (zal de Sweex zijn, weet niet zeker) en deze gaat naar voren naar de Card Reader. En die doet het perfect (alle poorten worden gezien als externe harddiscs in XP).

Dus ik snap er nix meer van. Ondertussen probeer ik ook al te bellen met ASUS in Belgie, maar die nemen nog niet.

Groet,

Donovan
 
hoi ja dan weet ik het ook zo even niet.

staat er niks over bij sweex?

suc6 gr mike
 
Ik geloof niet dat ik het probleem bij Sweex moet zoeken: daar functioneert alles mee, zelfs de WL-167g.

Wel las ik dat Windows XP + SP2 problemen heeft met de USB 2.0 driver, maar dit lijkt meer te gaan over het upgraden van SP1 naar SP2.

Vanavond ga ik in elk geval de USB-poorten verwijderen en de drivers installeren die bij het moederbord zijn meegeleverd. Ik hoop daarmee weer wat verder te komen.

Groet,

Donovan
 
Na lang zoeken is het probleem opgelost.

De oplossing?

Verwijder alle USB-devices en even opnieuw opstarten.

Welke nu het probleem heeft gegeven en waarom weet ik dus niet.

Maar dat het opgelost is, stemt mij al weer vrolijk!

Groet,

Donovan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan