probleem met moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

zucco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
moederboard krijgt stroom maar doet niks

hallo ik heb een probleempje met mijn moederbord. een Aopen ax4bs
ik heb een computer in elkaar gebouwd alles aangesloten.
toen heb ik geprobeerd te starten, maar hij deed niks.
wel zag ik dat er stroom op het moederboard stond.
toen ik de 4-pins power connector er af haalde naast de proccesor.
begonnen de ventilators wel te lopen alleen starte hij natuurlijk niet scherm bleef zwart.
wie kan mij zeggen wat dat is ik heb het nog nooit meegemaakt.

groeten ZUCCO

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je systeemvoeding te zwak is voor wat je ingebouwd hebt.

Probeer bij iemand een systeemvoeding te lenen met meer vermogen, en probeer het dan opnieuw.

Tijs.

Ik denk dat je systeemvoeding te zwak is voor wat je ingebouwd hebt.

Probeer bij iemand een systeemvoeding te lenen met meer vermogen, en probeer het dan opnieuw.

Tijs.

ok thnx tijs zal effe kijken of ik aan een voeding kan komen en kijken wat er gebeurt

ik weet niet welke pc je hier gebouwd hebt, maar ik hoor dat je hier spreekt over 4 pins. Op de nieuwere moederborden is het telkens een 20 of een 24 pins connector. Ben je zeker dat je deze wel aangesloten hebt? :confused:

ik weet niet welke pc je hier gebouwd hebt, maar ik hoor dat je hier spreekt over 4 pins. Op de nieuwere moederborden is het telkens een 20 of een 24 pins connector. Ben je zeker dat je deze wel aangesloten hebt? :confused:

ja dat is de voeding voor het moederboard 20-pins maar ik heb het over een 4-pins zo'n klein vierkant blokje voor 12 volt beetje aan de andere kant van het bord voeding voor processor geloof ik
,het is trouwens bord voor p4

normaal gezien zou het bijna geen verschil maken als deze molex niet ingestoken wordt.Heb je al geprobeerd met enkel ram, cpu en grake? normaal gezien kan zelfs een 250Watt voeding dit trekken, tenzij je echt een extreem systeempje runnen hebt natuurlijk.

normaal gezien kan zelfs een 250Watt voeding dit trekken,

Dit is wel heel erg afhankelijk over welke voeding je het hebt, maar dan nog zal het te zwak zijn. Een goede A-merk voeding leverd ook onder maximal omstandigheden, wat ie moet leveren. Een goedkope voeding, zakt dan in.

Daarbij is die 4-polige stekker er niet voor niets.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan