Probleem met monitor en videokaart ati radeon 128 mb pci

Status
Niet open voor verdere reacties.

babbeltje40

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Probleem met monitor en videokaart

Ik heb een dell demension 2400 met geïntrigeerde videokaart een intell
Nu wil de ik een andere videokaart er in plaatsten met meer mogelijkheden i.v.m. met een nieuw spel.
Het probleem deed zich voor dat de geïntrigeerde kaart zich moeilijk deed uizetten in de bios.
Na her haal der lijk proberen en soms met telefonische hulp van anderen is me dit gelukt.
Als ik nu de pc weer aan sloot kreeg ik een zwart scherm, mijn monitor ging direct in een slaap stand.
Uiteindelijk ben ik met mijn pc onder de arm naar iemand toe gegaan, de man is er 4 uur mee aan de gang gegaan en ik ging met een werkende pc de deur uit, het beeld deed het! Ook de monitor al daar.
Toen ik anderhalf uur later weer thuis kwam, en de pc aan sloot, kreeg ik hier weer de fout melding, dat mijn monitor in slaap modus stond.
Ook een ander monitor er aan vast gezet….ook die gaf het zelfde probleem. Om toch weer beeld te kunnen krijgen maar weer voor de 37e keer de nieuwe kaart er uit en de stekker van de monitor op de oude plaats gezet, pc aan ..en ik had weer beeld…. Nog wel met grote iconen, maar beeld… hoe kan dit waarom werkt mijn monitor niet met die nieuwe kaart???? En hoe los ik dit op??

Groeten Rineke

Mogelijk een kwestie van volgorde ?

Zet vooraf vast de juiste driver voor de losse videokaart op een plekje op de hdd van je pc.

Mijn installatie volgorde zou de volgende zijn :
bios ingaan, integrated videocard op disabled zetten, en de benodigde instellingen voor de lossekaart "inregelen" (2x, 4x 8x AGP ?) en bios verlaten met uiteraard bewaren van de instellingen.

Ik schat in dat de pc nu niet Windows wil opstarten omdat........ er geen videokaart meer geinstalleerd is.

Stroom eraf en nieuwe videokaart plaatsen. PC nu weer opstarten. Windows zal nu mogelijk in de veilige modus willen opstarten omdat de vorige keer Windows niet of niet goed is afgesloten. (Wellicht wordt tijdens de opstart in de veilige modus de nieuwe kaart reeds gedecteerd??) Sta dit toe en ga in de veilige modus naar apparaatbeheer en kijk of er geen cirkels en / of kruizen voor de nieuwe adapter staan. Als dat niet het geval is, sluit Windows dan af en start opnieuw op. (normaal) Is dit wel het geval installeer dan de op de hdd staande driver voor de nieuw kaart.

Kijk bij beeldscherminstellingen / geavanceerd of je de diverse waardes kunt instellen. 16 / 32bit of zoveel miljoen kleuren. Als je dit niet het geval is dan de reeds op de hdd staande driver installeren en wederom opnieuw opstarten.

Tot slot de wederom de waardes instellen en nu zou het goed moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan