Probleem met Nas (lacie networkspacer 2, 1 TB) met win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldduc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
2
Kan iemand mij helpen met instellingen NAS.

Ik heb hem aangesloten op router en heb laptop (win7, 64 bits) wireles en een desktop met winXP.

Op win XP wordt de NAS direct gezien en kan ik hem via verkenner gewoon berijken en bewerken.

Echter met win7 wordt hij niet herkend en kan ik hem alleen via FTP internet verbinding bereiken. Ook in een netwerkomgeving kan ik de schijf niet zichtbaar maken.

Is het mogelijk zo in te stellen dat deze schijf ook via verkenner win7 en in het netwerk te zien is en te bewerken.
 
Zitten de interne ip adressen wel in de zelfde range?

Voobeeld:
10.0.0.2 en 10.0.0.3 zitten de de zelfde range('t gaat er om dat de eerste 3 cijfercombinaties het zelfde zijn.)
10.0.2.2 en 10.0.0.3 zitten niet in de zelfde range en zullen elkaar niet zien...
 
dank voor de tip

Heb inderdaad even IP adressen bekeken. De eerste serie is het zelfde, alleen de laatste veschild.

Deze heb ik ook is veranderd in dezelfe als comp. Dan komt schijf in beeld, alleen ligt het internet van de comp. eruit.

Heb ook via Xp die de schijf wel ziet deze een letter gegeven (Z) en alle mappen die inmiddels gemaakt waren het merk alleen lezen uit gezet.

Maar helemaal probleemloos is het nog niet allemaal. Maar even goed bedankt zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan