Probleem met navigatieformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJSirMatthew

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Nieuw hier en ja, ook vrij nieuw op vlak van Access 2010.

Ik heb een webdatabase ontworpen met enkele tabellen in en wil graag werken met een navigatieformulier. Het gaat om persoongegevens waarbij in 1 subformulier de basisgegevens worden ingevuld, op een ander enkele opleidingen die de persoon gevolgd heeft en op nog een ander kiest men persoonlijkheidsgegevens.

De opleidingen zijn een aparte tabel met een opzoekveld gelinkt aan een persoon. De persoonlijkheidsgegevens zijn onderdeel van de persoon tabel.

Nu is mijn probleem dat wanneer ik de basisgegevens ingevuld heb en op de volgende tab klik om de opleidingen in te geven, die steeds terugspringen naar het eerste record in de database en dus niet naar het record waar ik op dat moment op aan het werken ben. Het betreft een navigatieformulier met 2 horizontale rijen tabs... Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij wijzigen van subformulier men bij het huidige record blijft? VBA is geen optie daar het om een webdatabase gaat dus het moet waarschijnlijk via macro's?

Je hebt vermoedelijk je subformulier niet (goed) gekoppeld aan je hoofdformulier. Een (zelfstandig) formulier springt dan altijd naar het eerste record.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan