Probleem met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikvH

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo allemaal.

Ik heb vandaag ineens problemen gehad met Nero. Ik brand al maanden met Nero 6 en dat bevalt prima. Ik heb vandaag Uniblue Registrybooster ondermeer gebruikt (geen idee of het daar door komt en dat is inmiddels alweer verwijderd) en stuit op een raar probleem. Ik kan opeens alleen met Image Recorder branden en niet met de DVD-brander.

Ik ben direct gaan zoeken op internet en kwam op meerdere fora uit. Ik heb eigenlijk alles geprobeerd, maar niets lukte:
- Nero opnieuw geinstalleerd (ook met cleaning tool)
- CD en DVD-brander verwijderd en windows opnieuw laten installeren (na reboot kreeg ik in taakbalk nieuwe hardware gevonden etc)
- ASPI-Driver geinstalleerd. Als ik nu naar Nero InfoTool>ASPI ga staat er nu inderdaad 'ASPI is installed and worked properly', maar ik heb nog hetzelfde probleem

Ik dacht nu aan systeemherstel en kon aanklikken het systeem voor de situatie van Uniblue, maar op de een of andere manier lukt het niet. Als ik systeemherstel doe en klik op volgende gebeurt er niks. Als ik Nero CD-DVD speed start geeft hij aan dat er geen cd-station is. Het programma start echter wel als er een cd of dvd in zit. Films en software doen het dus wel gewoon.

Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt

PS: Ik heb een Optiarc DVD RW AD-5107A

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat Uniblue een paar sleutels van Nero teveel heeft weggehaald. Nero deinstalleren en daarna opieuw installeren lijkt me dan de weg, maar die weg heb je al bewandeld, zeg je.
Weet je zeker dat ALLES van de eerdere Nero-versie verwijderd is? Die ASPI driver moet er dan ook weer uit. Zeg maar een systeemherstel zoals je zelf al aangeeft - maar volgens mij blijven sleutelwijzigingen/-verwijderingen van kracht.
Je noemt het gebruik van een cleaning tool, maar welke?
(btw...windows opnieuw installeren is niet zo nodig..)

sxxs - ik hoor 't wel :)

Dankjewel voor je reactie Hein. Ik heb zeker weten alles verwijderd. De cleaning tool die ik gebruikte was deze: http://www.nero.com/eng/support-nero6-tools-utilities.html

Ik zal zo nog wel even proberen nero opnieuw te installeren op dezelfde manier. Ik heb overigens ook een nieuwere versie (7) geprobeerd, maar toen had ik exact hetzelfde probleem. Ik heb nu de ASPI-driver eruit gegooid dus zal het even opnieuw proberen. Ik uninstall eerst Nero met gebruik van de bovenstaande Cleaning Tool en dan gooi ik de nero 6 cd er weer in voor reinstallatie

Laatst bewerkt:
Wat ik net in het bovenstaande bericht meldde heb ik allemaal gedaan. De ASPI-driver installeer ik denk ik niet opnieuw, want dat heb ik in de jaren hiervoor ook nooit gedaan toen ik altijd wel normaal kon branden. Via regedit in uitvoeren heb ik hkey_current_user\software\name of program Uniblue verwijderd. Hij vroeg toen ook om sleutels die die definitief kon verwijderen en dat heb ik dus gedaan. Toen ik Nero opnieuw opstarte stond mijn dvd-brander er wel, maar toen zat mijn nero installatie cd er nog in. Toen ik die verving voor een leeg dvdtje stond er weer alleen imagerecorder. :confused:

Hij vindt gewoon simpelweg geen DVD/CD ROM-station. Als ik bij Nero Extra op snelheid besturingssysteem klik krijg ik bijv. de melding : 'geen cd-romstations gevonden'. Dit is het geval nu ik er een leeg dvd'tje in heb zitten, maar als ik er een 'volle' dvd in zet herkent ie het station wel. Ik kwam ook een microsoft-helpartikel tegen waarin stond dat je bij regedit lowfilters en upperfilters moest verwijderen. Ook dat heb ik gedaan, maar ook dit bood geen uitsluitsel. Ook als ik Ashamppo Burning gebruik krijg ik de melding 'er werden geen compatibele drivers gewonden'. Nogmaals; bij apparaatbeheer staan gewoon gewoon 2 drives goed gemeld.

Simpelweg gezegd: M'n pc ziet ineens lege dvd'tjes als een CD-rom en daarom kan ik geen dvd branden. Ik heb van hetzelfde merk dvdtjes al genoeg gebrand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan