probleem met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn netwerk.

ik heb 1 server en 2 pc's. De server heeft gewoon internet, maar op de clients niet terwijl het altijd goed heeft gedraaid. De clients hangen aan een hub. De server hangt ook aan deze hub om de internet verbinding te delen. Klopt toch?

nu krijg ik al een hele tijd geen internet op de clients. Ik krijg een 169.254.***.** adres dat is toch iets van windows? OP alle pc's staat xp home edition.

Ik weet het niet meer en oja ik heb op de server sygate personal firewall staan met als rule die ip adressen op 192.168.0.1 toe staan.

Staat op de server geen DHCP server aan? Dan krijg je inderdaad van deze adressen. (Als Windows geen DHCP server vind wijst deze automatisch 169.*.*.* adressen toe)

Misschien kun je eens proberen handmatig IP adressen in te stellen bij de clients?

192.168.0.2
192.168.0.3 etc

Als gateway moet je 192.168.0.1 invoeren.

Succes!

DHCP staat aan op server en het handmatig invoeren van de ip adressen lukt ook niet. het lukt wel maar krijg geen internet.

Wat voor kabels heb je precies? Als je met een HUB werkt dan heb je gewone UTP kabels nodig, cross cable's werken vaak niet of alleen in de uplink poort van de HUB.

Allemaal gewone utp kabels geen cross kabels

met het handmatig invoeren van die ipadressen krijg ik wel toegang tot de bestanden maar niet tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan