Probleem met netwerkkaart en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

valkeringrick

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe modum/router gekregen van Ziggo.
Deze router heeft 2 bands: 2.4Ghz en 5Ghz. Ik heb deze router al een keertje op de 5Ghz gezet alleen het probleem is dan dat mijn laptop hem niet kan vinden.
Als ik de band gewoon op 2.4 Ghz laat staan kan mijn laptop hem wel vinden.

Volgens mij kan de wireless netwerkkaart die in mijn laptop zit wel gewoon de 5Ghz frequentie oppakken... Maar ik weet niet hoe je kunt zien of dit ook echt het geval is.
Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb uitgelegd zo. :D

Alvast bedankt! :thumb:
Mvg,
Rick.

P.s Ik wil de router graag op de 5Ghz frequentie zetten zodat hopelijk mijn draadloze internetverbinding wat stabieler is.

Ik denk eigenlijk dat je netwerkkaart geen 5G ondersteund.
Wat is het merk en type van je netwerkkaart ?

Groeten Marcel

Hoi Marcel,

Ik heb hier een foto van mijn netwerkkaart bijgevoegd.
Het is een: 802.11bgn 1T1R Mini Card Wireless Adapter

Ik denk dat dit mijn netwerkkaart is :p
Ik ben niet zo heel goed met computers haha

Groeten,
Rick.

netwerkkaart.jpg

Waar baseer jij het op dat jouw Wifi apparaat ook op 5 Ghz terecht kan? Dat er "n" in de naam staat wil nog niet zeggen dat hij dualband is.
[Voorbeeld: Ik heb ooit een Cisco "n" USB adapter gehad, maar die kon ook alleen op 2.4 Ghz terecht. Stond trouwens ook in de specificicaties ervan.]

Overigens: Voor makkelijker identificatie graag even het volgende doen: Dubbelklik op die 1T1R Mini Card Wireless Adapter in Apparaatbeheer, en ga naar tabblad Details.
Kies uit het pull-down menu: Hardware ID's
Geef ons (geen typefouten ajb!) de identificatie die eronder dan genoemd wordt. Zal iets zijn met PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX of iets dat begint met USB\

Tijs.

Hallo Tijs,

Hier heb ik even een print screen zodat ik zeker weet dat ik geen typfouten maak :p
Was dit wat je zocht?

Groeten,
Rick

Mini Card Wireless Adapter.jpg

Kleine toevoeging nog: Als je de 802.11a/n variant had gehad ipv. 802.11b/g/n variant dan zou je (hoogstwaarschijnlijk) uitsluitend op de 5 ghz band terecht kunnen (zie hier voor een 1tr1 802.11 a/n variant: Kan alleen op de 5Ghz band connecten).
Jij hebt echter de 802.11b/g/n variant, en dus zit je vast aan 2.4 Ghz.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, jammer dat mijn netwerkkaart alleen werkt op een 2.4 Ghz frequentie. Maarja, het is niet anders..
Thx voor de snelle reacties!

Rick.

P.s Ik wil de router graag op de 5Ghz frequentie zetten zodat hopelijk mijn draadloze internetverbinding wat stabieler is.
Je kunt ook kijken op welke kanalen (1-13) andere netwerken in jouw buurt zitten en dan zorgen dat jouw netwerk minimaal 2 kanalen ernaast zit.
Dan kan je verbinding ook wat stabieler worden.

Groeten Marcel

Ja ik had al gekeken met een programma welke kanalen in mijn buurt bezet waren. Ik zat inderdaad best wel op een druk kanaal...
Nu staat hij op een rustig kanaal. ;-)

Fijn dat je wat duidelijkheid hebt gekregen en het nu werkend hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan