Probleem met netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

MelkEi

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hey, ik zit met een vrij groot probleem. Laatst was ik zo dom geweest om ervoor te kiezen Windows XP als dualboot op mijn Vista PC te zetten. Ik stopte dus het CD'tje erin en de installatie liep goed. Toen ik XP uiteindelijk wilde opstarten om te kijken of het werkte, kreeg ik een groot blauw scherm met daarin een hele vage error. Ik kon ook niet meer naar Vista booten omdat ik daar niet de keuze voor had. Ik dacht dat er niets anders op zat dan maar XP over de harde schijf van Vista te schrijven. Nu start hij goed op, helaas wel met XP. Het probleem wordt nog erger gemaakt doordat hij de speciale firmware voor HP pc's ook heeft verwijderd. Nu herkent hij mijn internet netwerkkaart niet meer. Hij heeft alleen een 19(nogwat) verbinding, maar niet mijn vertrouwde "Draadloze netwerkverbinding 2". Ik heb ook geen cd'tjes ofzo bij mijn pc gekregen. Windows Vista Home Premium was al geinstalleerd en heb hem dus nooit op CD/DVD ontvangen.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn PC de netwerkkaart weer vindt? Als ik eenmaal internet heb, kan ik Vista wel downloaden via "the illegal way"..

Thanks in advance, ik zit nu een beetje op mijn MacBook met Parallels maar dat werkt ook niet echt lekker.

Laurens.

Hoi !

Kijk op de site van de fabrikant van je laptop of er voor jouw type XP-(netwerk)drivers beschikbaar zijn.

Maar hoe je het gefabriekt hebt gaat m.i. nooit probleemloos werken.

Greetz,

Harry.

Ik heb gedaan wat je zei, maar bij elke update die ik wil draaien zegt hij dat ik geen HP pc draai!

Hoi !

Tja, dat kan: je hebt dus de hele (verborgen) HP-partitie verwijderd !

Nu zul je een diagnose-programma moeten draaien om achter het merk/type van je netwerk-chip te komen.

Bijv. Everest o.i.d.

Zoek daarmee de gevraagde gegevens, en we zullen proberen je een download-link te geven.

Greetz,

Harry.

Everest geeft aan:

Lite-On WN5301A 802.11 b/g Wireless Network Adapter - Type: PCI

Ik heb al voor drivers gezocht en heb deze ook gevonden. Maar wanneer ik dan deze heb geinstalleerd op mijn pc staat er:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Hoi !

Heb je wel de chipset-drivers voor je mobo geinstalleerd ?

Anders valt er verder niets te installeren.

Greetz,

Harry.

P.S. Doet je bedrade netwerkkaart het wel ?

Ga dan eerst via een kabel op internet, dat zoekt wat makkelijker.

Hoi !

Heb je wel de chipset-drivers voor je mobo geinstalleerd ?

Anders valt er verder niets te installeren.

Greetz,

Harry.

P.S. Doet je bedrade netwerkkaart het wel ?

Ga dan eerst via een kabel op internet, dat zoekt wat makkelijker.

Ja die heb ik geinstalleerd :) Maar het werkt nog steeds niet.
Bedrade netwerkkaart werkt wel.

Misschien moet ik hem in de BIOS aanzetten ofzoiets? :thumb:

Hoi !

Moet je niet toevallig op een toets drukken op je wireless card te laten werken ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Moet je niet toevallig op een toets drukken op je wireless card te laten werken ?

Greetz,

Harry.
Nee, want voordat ik perongeluk Vista eraf gooide hoefde ik dat ook niet te doen. En ik zie er geen knopje op zitten.

Wauw! Ik startte vandaag voor het eerst mijn PC op, kreeg ik een bootloader van Vista.. Er kwam een schermpje van HP tevoorschijn: HP Recovery programma!!
Blijkbaar zit er een aparte HDD in mijn PC met een Windows Vista installatie. HP heeft Vista voor me opnieuw geïnstalleerd, en 3 keer raden: hij kon mijn netwerkkaart vinden w00t!

Thanks 2 HP en Helpmij, want misschien heb ik iets gedaan wat dit venster liet zien. YESS!

Er staat nog wel een installatie op mijn externe hardeschijf van XP, kan ik gewoon de WINDOWS map verwijderen of..?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan