Probleem met nieuw beeldscherm op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

paolo33

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Hallo,

zojuist heb ik mijn nieuwe beeldscherm, de Samsung SyncMaster 2333HD, binnengekregen. Ik heb hem toen meteen via een hdmi kabel op het beeldscherm en via een hdmi-dvi-d adaptor op mijn computer aangesloten. Maar het probleem is dat het beeld heel korrelig is en de kleuren ook vervaagd zijn. In het menu van het beeldscherm zelf is alles perfect scherp, dus het kan niet aan het beeldscherm zelf liggen.

Mijn videokaart is de nVidia GeForce 9800GT, en ik heb de driver net nog geüpdate.
Ligt het aan de kabel of ligt het probleem in Windows Vista? En hoe moet ik dit probleem oplossen?

Bij voorbaat dank,

Er zijn er die beweren dat alleen de hele dure (€ 70,00 of meer) HDMI-kabels een goed beeld garanderen: zie http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=13182.0 maar ik zou het beeldscherm gewoon eens op een andere PC proberen en zien wat er dan gebeurt.

Wat ook nog kan is dat je grafische kaart niet goed overweg kan met zo'n beeldscherm. Heb je al wat andere resoluties en/of beeldscherm frequenties geprobeerd?

Ik heb net een VGA kabel gepakt en aangesloten op mijn pc en beeldscherm, nu heb ik wel goed beeld. Dus die HDMI-kabel is gewoon een miskoop... ik koop wel een DVI-D kabel, dan heb ik goed beeld en kan ik ook 1920x1080 op mijn beeldscherm krijgen. Deze vraag is dus al opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan