Probleem met nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bram2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Ik heb zopas een nieuw 2de hands geheugenlatje gekocht.

Situatie vroeger : 2 latjes SD RAM 64MB@100MHz

Nieuwe situatie : 2 latjes SD RAM 64MB@100MHz + 1 latje SD RAM 128MB@133MHz

Als ik de 3 latjes samen gebruik krijg ik problemen met de computer: sommige programma's stoppen vanzelf en ik log soms automatisch uit(PC is Xubuntu linux)

Als ik Memtest laat lopen krijg ik ook errors. Mijn eerste idee was dus dat er iets mis is met dat nieuwe latje, maar als ik enkel deze gebruik is alles in orde. Memtest geeft dus geen fouten bij de 2 64Mb latjes samen of enkel de 128. Enkel bij de 3 samen.

Ik had gehoord dat ik gerust 100MHz en 133Mhz mocht combineren, maar dat alles dan op 100MHz zou draaien (PC kan ook niet sneller)

Iemand een idee wat ik moet doen?

sommige merken geheugen kunnen gewoon niet met elkaar overweg. Valt niets aan te doen.

Wat nog wel eens wil helpen is het reepje met de grootste capaciteit in de eerste bank zetten en e anderen in 2 en 3
(desnoods combineren met biosreset)

Dacht nog even van, bank 1 + 3 zijn gelijk ivm dual geheugen etc.. maar met sdram,dat was ver voor.. ... ;)

Wat je zegt over 100en 133Mhz klopt, het geheugen instellen op 100Mhz en dat zou geen problemen mogen zijn. Verder moet ik mij echter aansluiten bij hetgeen Dichte Mist zegt, SDRAM is een vies goedje, altijd eerst proberen en dan kopen.

Jan

Je zegt het geheugen instellen op 100Mhz, moet ik dan iets doen daarvoor? ik dacht dat dit automatisch zo was.

Nog wat verdere testen gedaan om bepaalde dingen te kunnen uitsluiten. 1x128Mb + 1x64 Mb, in de verschillende gleufjes gestoken , ...

Het probleem treed dus enkel op als ik 133Mhz 128Mb ram combineer met 100Mhz 64 Mb ram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan