probleem met nieuwe behuizing voor ext harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gusgus

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Hallo,
Ik had een probleem met de behuzing van mijn TOSHIBA ext hard disk,zo heb ik een nieuwe behuizing gekocht.
Nu ben ik klaar met verwisselen,maar mijn pc vraag de harddisk te formateeren.
Maar als ik het zal doen,ga ik alles verloren.
Dat wil ik echt niet!
Heeft iemand een goed idee?

Ik begrijp uit uw woorden dat er al het nodige op die externe HD staat.
Als dat zo is en door de behuizing er toch geformateerd moet worden (snap ik niet echt eerlijk gezegd, dat ie dat vraagt als de HD al een partitie bevat en er gegevens op staan, maar goed...) dan zou ik het volgende doen: PC uitzetten, stroomkabel eruit, kast open maken, de HD inpluggen als een interne HD, dan de PC weer aanzetten. Dan zou die zichtbaar moeten zijn in windows en kunt u alle gegevens die daar staan koperen naar een andere interne HD. Dan weer PC uitzetten. Externe HD in de behuizing. PC aanzetten, Externe HD inpluggen, braaf formateren en daarna alle gegevens weer terugpompen.

Als nu blijkt dat windows die HD niet ziet, dan zou het zo maar kunnen dat de HD echt zijn gegevens kwijt is en geformateerd moet worden.
In dat geval zou ik eerst maar eens met een tooltje als Recuva kijken of er nog iets te redden valt op die HD.

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je een probleem met de behuizing van de harde schijf had en niet een probleem met de harde schijf zelf? Maar ik zal de voorstel van srpculp volgen.

Indien je niet wijzer van wordt dan kan je voor het inbouwen van de harde schijf nog even naar het merk kijken. Ieder harde schijf fabricant heeft een hulp tool waarmee je de harde schijf kan controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan