Probleem met nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceelo

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hey, vandaag heb ik een nieuwe video kaart voor mijn verjaardag gekregen, een Ati RADEON.
Maar daar is 1 probleem mee.
Na 10~20minuten gamen, loopt het scherm vast, en dan gebeurt er opeens niets meer, of krijg een zwart scherm :confused:
Mijn drivers zijn geïnstalleerd en de kaart is goed aangesloten.
Kan iemand mij helpen? Dankje! :thumb:

Heb je wel eerst de drivers van je oude videokaart verwijderd?

Is die kaart passief gekoeld, met alleen een koelblok, of aktief gekoeld, met een ventilator erop?

Eerst had ik de driver van mijn ouwe (Nvidia) er nog op staan en toen mijn ati driver erop geinstalleerd, toen ik er achter kwam dan Nvidia er nog op stond, heb ik die eraf gegooit, ati eraf gegooit, en daarna ati er weer overnieuw op.
En er zit een ventilator op:o

Moederbord, maare, denk toch echt een temperatuurprobleem, kijk eens met Everest naar de temps, als je een game speelt, even Everest opstarten, na de windows toets gebruikt te hebben, hopelijk is dan goed opgewarmt.

Is die PC overigens wel stofvrij?

Temperaturen
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 51 °C (124 °F)
Maxtor 6Y060M0 53 °C (127 °F)

Het is er niet echt stoffig en hij heeft het altijd gedaan, maar sins mijn nieuwe videokaart niet meer (Bedankt voor de snelle reacties trouwens!) :thumb:

Probeer eens te spelen met de zijkant eraf, en een tafelventilator erop, mocht je dan geen problemen krijgen, dan weet je genoeg, met proberen, kom je een hoop te weten.

Voel dan ook eens aan de vram, de geheugenchips op die videokaart, warm=goed, rode vingers=niet zo goed, blaren=fout.:evil:

Probeer eens te spelen met de zijkant eraf, en een tafelventilator erop, mocht je dan geen problemen krijgen, dan weet je genoeg, met proberen, kom je een hoop te weten.

Voel dan ook eens aan de vram, de geheugenchips op die videokaart, warm=goed, rode vingers=niet zo goed, blaren=fout.:evil:
Ik heb gevoeld hoe warm hij is en de warmte straalt er gewoon van af..
EDIT: Ik heb de case eraf gehaald, en geprobeert, en ja hoor na 10 minuten liep hij weer vast, en was weer hardstikke heet. Dus daaraan zal het liggen.
Wat is de beste en goedkoopste manier om het af te koelen?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een waaiertje en het is nog niet goed! nu slaat hij na 20 min precies af :confused:

Ik zou nu toch wel eens wat meer specificaties van je PC willen zien:

Naam moederbord en type
Naam processor en type
Welk en hoeveel geheugen
Welke voeding en welke wattage

En over welk merk en type videokaart gaat het nu precies?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan