Probleem met NTFS.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cephirus

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Mijn schoonvader heeft een PC en sinds enkele dagen wil de PC onder Windows XP SP2 niet meer opstarten. De PC start wel op maar Windows XP niet meer. De melding komt dat de NTFS.SYS niet meer te vinden is. Je komt dan in een herstelopstart voor bijvoorbeeld Windows veilige modus maar dan start Windows Xp niet meer. De melding is dan om de PC vanaf de CD-rom te starten en in de Windows Setup De "R"te kiezen. Zover komt de opstart niet want na de hardware configuratie check verschijnt de melding dat setupdd.sys niet kan worden geladen en de foutcode is 4. Vanaf de start van de PC via F10 in de setup de controles van de schijf gecontroleerd en hierin zijn geen fouten gemeld.Kan iemand aangeven hoe ik dit kan herstellen?

Kans is (zoals ook genoemd in het artikel van modag) dat het probleem door defect ram wordt wordt veroorzaakt.

Dat is te testen met memtest86

Of wanneer er twee modules zijn en je weet wat je doet even een voor een verwijderen.
mvg leo

Kans is (zoals ook genoemd in het artikel van modag) dat het probleem door defect ram wordt wordt veroorzaakt.

Dat is te testen met memtest86

Of wanneer er twee modules zijn en je weet wat je doet even een voor een verwijderen.
mvg leo

Beste Modag en Leofact,

Jullie antwoorden hebben mij verder geholpen. Ik heb een memtest CD-ROM aangemaakt en geheugen getest. Ik krijg de melding Unexpected Error Halting. Ik zal de RAM-modules 1 voor 1 gaan verwijderen om mogelijk vast te stellen welke modue de boosdoernerzou kunnen zijn. Het resultaat zal ik in elk geval laten weten.

Cephirus

Opgelost

Het probleem is opgelost. Het was inderdaad het geheugen. Dit bestond uit 2 modules van 256 Mb (oud he). Na het verwijderen van 1 module werkt het weer. Installatie van de verwijderde module en verwijderen van de werkende module leverde hetzelfde probleem op. Ik weet nu zeker welke module vervangen moet worden. hartelijk dank.

Cephirus
:thumb:

Mooi, Kun je gelijk wat meer nemen misschien...
mvg leo

Dat zal ik mijn schoonvader ook aanraden. Gaat de PC in elk geval een stuk sneller.

mvg,
Cephirus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan