Probleem met ontvangen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieTJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Net als HarmDonkey heb ik eenprobleem met ontvangen van email via outlook.
Ik heb alle adviezen in de reactie aan hem opgevolgd. (zelfs via webmail mail weggegooid.)

Mijn outlook is ook erg lang bezig om op te starten. Verder probeert hij wel te downloaden van pop3 maar geeft uiteindelijk melding
TCP/IP verbinding onverwachts met server afgebroken pop3.zonnet.nl foutnummer 0x8000ccc0f

Ook heb ik geprobeerd om de pop3.versatel.nl te gebruiken. Dat schijnt nu te worden gebruikt door zonnet, maar het helpt niet.

Ik heb wel een zeer grote pst file. Maar het lukt me niet om die te copieren zodat ik een backup heb.
Ik zou nl wel outlook overnieuw willen instaleren als dat zou helpen. Maar wil mijn oude mail nog bewaren.
Alles wat ik doe in outlook is super traag. Dus zelf van directory wisselen in outlook mails.
Ik gebruik windowsXP en Office 2000.
Tot 8 januari werkte het prima. En toen van een op andere dag niet. Internet werkt prima.
Wie helpt.

Herinstallatie kan helpen.

Voor je er aan begint kun je ook bij zonnet nagaan of zonnet niet hun POP3 en SMTP poorten laatst gewijzigd hebben. Dit heb ik een paar keer meegemaakt bij yahoo. Als dit zo is, hoef je alleen de getallen in de e-mail account instellingen te wijzigen en je bent klaar.

Als je overweegt te herinstalleren kun je je "outlook.pst" bestand kopieren en bewaren in een andere map. Dit bestand is te vinden via Ga Naar>mappenlijst>gegevensbestand(sbeheer)>selecteer het bestand en klik op map openen>kopieer de .pst bestand naar een andere map. Je kan nu veilig oulook deinstaleren en weer herinstalleren. Bij de installatieproces hoef je alleen de account gegevens van zonnet opnieuw te installeren. Via dezelfde methode als boven kun je opnieuw het gegevensbestand openen en nu je gecopieerde bestand plaatsen in deze map. Sluit de map. Herstart outlook en presto, klaar.

Wat outlook ook trager kan maken is een grote .pst bestand en het feit dat outlook deze map "indexeert". Hierdoor kun je via outlook zoeken makkelijker een bestand vinden. Af- en toe een map opruimen helpt boel, waar de map verwijderde bestanden. Onder zoekopties kun je hier nog wat aan sleutelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan