Probleem met ontvangst van mails bij Windows Life Mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste mensen. Aangezien er bij de Microsoft Community niet wordt gereageerd op mijn berichten,stel ik mijn vragen maar hier op dit Forum. Ik voeg er een toelichting bij over ervaring met mails van Windows Live Mail op Windows 8.
Ik krijg die mails niet meer binnen en kan ook niets verzenden,sinds ik 4 virussen op mijn PC aantrof en ze gelijk met Avast Antivirus in Quarantaine opsloot. Dat kan verder geen kwaad. Helaas gaf het wel probleem met de ProxyServer en Firefox,wat ondertussen wel is opgelost met de HoofdModerator Lex. Ik kan nu ook weer alle websites bekijken plus mijn eigen Blog bij Blogger.
Nu wil ik graag ook weer kunnen mailen met Windows Live Mail,maar dat leverde zeker 10 foutmeldingen op waarvan ik screens maakte,die niet allemaal in dit tekstveld kwijt kan. Het zijn verschillende foutmeldingen met de code-nummers erbij.
Wie mag ik deze 10 foutmeldingen mailen als bijlage,zodat kan worden bekeken wat de oorzaak is van mijn mail-probleem met Windows Live Mail? Ondertussen zijn die 10 foutmeldingen opgelopen tot 23,waarmee ik niets kan,want de community reageert niet met tips hoe ik het misschien zelf kan oplossen. Hopelijk kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen. De Microsoft Community mailt wellicht alleen met een live-account,wat bij mij nog niet binnenkomt.
Ook vanuit Facebook probeerde ik die Microsoft Community te bereiken met een geplaatste melding,maar ook daarop werd nog niet gereageerd.
Ik dank jullie voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

Laatst bewerkt:
Oplossing

Je kunt de AVG gratis Antivirus scanner downloaden,dan zit je altijd goed,zelfs AVG P.C.Tune-Up is gratis te downloaden,die geeft de problemen aan,een tip misschien,gewoon naar www,AVG.com gaan,daar zie je alles staan,succes.
Supervrouw::

Reactie naar Supervrouw.

Beste Supervrouw. Ik heb de Avast Antivirus al op mijn PC laten werken,dus dan is AVG dubbel en dat werkt denk ik niet samen. Ik schreef trouwens al dat die 4 virussen reeds in quarantaine zitten bij AVAST Antivirus.
Ondertussen heb ik al contact met Microsoft Community en maak op hun verzoek een FTP met alle ontvangen foutmeldingen van Windows Live Mail waarin de foutcodes staan vermeld. Dan weten ze wat er fout is gegaan.
Mijn PC meldde gisteren en vandaag dat Windows 8 over 2 dagen weer nieuwe updates krijgt en automatisch wordt herstart. Daar hoef ik niets aan te doen. Vanmiddag ben ik weg voor een info-middag bij het Leger des Heils te Zoetermeer.
Daarna nog wat boodschappen doen voor het komende weekend. Morgenochtend kan ik met mijn vrouw de eventueel nieuwe senioren-woning in Zoetermeer gaan bezichtigen,waartoe ik een uitnodiging heb ontvangen.
Als dat ons bevalt en wij als eerste genoteerd staan,beslissen wij direct en betalen ook direct voor de maand Juni 2014. Het wordt dan een 3-kamerwoning op de 9e etage. In 1 van die kamers plaats ik de PC met Rand-apparatuur.
Vanaf morgen is er dus een grote kans,dat ik gauw de PC het zwijgen dien op te leggen om alles te regelen voor de verhuizing,want bij wat geluk,kunnen mijn vrouw en ik al op 3 juni a.s.onze nieuwe woning in gebruik nemen.
Ik laat de PC-perikelen dan tijdelijk met rust tot in de nieuwe woning. Ik dank jou voor je tip en morgen na dat bezoek laat ik je weten of wij die nieuwe woning kunnen accepteren. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Supervrouw

beste Anton,hoop dat U het huisje gauw zal krijgen,dan heeft U dat ook weer vast gehad.
Nu even de p.c.,alle AVG producten,bijten elkaar niet in elkaars achterste ,als U begrijpt wat ik bedoel,dit heb ik op advies van mijn leverancier gedaan,zij zijn op dit moment de beste.
En laatst had ik ook problemen,maar ik kon het rapport maken en door sturen naar Microsoft,en kreeg nog een mail daarna,dat als er nog problemen waren ik gelijk met één bepaald persoon contact kon zoeken ,zijn naam zal ik niet noemen,maar die heeft alles nagekeken,vanaf een afstand,en verder was alles goed.
Misschien toch een tip voor de AVG?,ze zijn niet duur ,en je kunt het ook voor een jaar doen ,inplaats van twee.
Succes ermee,en het lukt vast wel,
Vriendelijke groet van Supervrouw.

Reactie naar Supervrouw.

Beste Supervrouw. Wat de woning betreft heb ik die gisterochtend met mijn vrouw bekeken,maar dat was te krap wonen,want in 1 van die 2 slaapkamers kon niet eens een 2-persoonsbed staan met een kledingkast.
De 2e slaapkamer was nog kleiner,dus mijn vrouw en ik hebben nee gezegd tegen die woning. Wij kijken dus verder op het woonnet.haaglanden en houden contact met de seniorenmakelaar van onze woningcorporatie Vidomes.

Wat betreft AVG wist ik niet dat deze toch naast Avast kan worden gebruikt als Antivirus-programma. Ik heb daar jaren geleden wel een een tegengesteld advies gehad wat inhield dat er geen 2 antivirus-programma`s op de PC kunnen werken.
Die 2 programma`s zouden wel degelijk met elkaar "botsen". Ik zou ook niet weten hoe ik ze samen kan laten werken. Mijn AOW/AIO-budget laat geen betaalprogramma`s toe en is er ook niet voor bedoeld.

Ik heb dat geld eerder nodig voor de stoffering van de eventueel nieuwe woning,die ik binnenkort hoop te vinden,dus ik hou het dus op de gratis versies,want die zijn budgetvriendelijk.
Natuurlijk weet ik wel dat de betaalversies meestal beter werken dan de gratis versies,maar ik kan mij geen extra kosten permitteren om de reeds genoemde redenen.

Ik weet niet hoe ik de gratis versies van AVG en Avast samen kan gebruiken,dan wel beurtelings. Dat mag jij mij vertellen vanuit jouw ervaring. Ik verneem dat heel graag en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Antivirussen

Hallo Anton,Zelf ken ik geen Avast?,maar ook ik zit in Uw situatie,dus dat is niet vreemd,maar als ik U was,dan ging ik gewoon naar de pagina van AVG.nl en dan ziet U wat U gratis kunt krijgen aan downloads,zeker doen ,een echte aanrader.
Hiervoor had ik andere anti-virusscanners erop staan,dat werkte voor geen meter,dus voor mij geen andere meer,dat zegt zelfs mijn p.c. maker,nu die heeft er geen aandelen in zitten.
En jammer dat Uw huisje niet doorging,ze denken zeker dat oudere mensen geen spullen hebben ,juist oudere mensen hebben hun spulletjes met moeite verkregen,en die doe je niet weg,en ik zou nooit in een te klein huis gaan zitten,als je er eenmaal zit,krijg je zo gauw niet iets anders,dus heel verstandig gedaan.
Hoop dat U het eens probeert met AVG,en veel succes met een volgend huisje?
Groeten van Supervrouw.

Reactie naar Supervrouw.

98.Foutmelding Windows Live Mail.PNGBeste Supervrouw. Dat van AVG zal ik deze middag wel uitproberen,maar dan wel beurtelings met AVAST. Dat kan pas zodra ik eerst de mails van Windows Live Mail en meer van Gmail kan ophalen.
Kun jij mij vertellen hoe ik die contrôle kan uitvoeren en waar ik ermee kan beginnen? Op die screen zie je wat ik bedoel.
Ik ben vergeten waar ik alles voor de verbinding van Windows Live Mail met het Internet kan herstellen en ook voor Gmail,waarvan ik te weinig malls ontvang.
Van Windows Live Mail krijg ik helemaal niets binnen,maar dat blijkt per abuis bij Outlook binnen te komen en ook mondjesmaat. Er zit dus op mijn PC iets niet goed.
Ook de Proxy-server-waarop Firefox werkt-doet niets. Uiteraard wil ik die PC hersteld hebben voordat ik kan verhuizen naar een Seniorenwoning.
Voor dat doel heb ik contacten met de Seniorenmakelaar van mijn Woningbouw-Corporatie Vidomes en ik kijk op het woonnet.haaglanden.
Natuurlijk is dat een kwestie van geduld oefenen en het hoeft ook niet zo snel,want in de haast gaat alles fout,dus ik doe maar liever kalm aan.
Graag verneem ik je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Mails

Beste Anton,Als je je Mails wilt herstellen,heb je een noodoplossing,je zet je p.c. uit,zonder afsluiten te gebruiken,ik noem het de noodknop,waar je hem mee aan zet,daar blijf je even op drukken totdat je p.c. uit is,en dan gelijk daarna weer aanzetten,en dan vraagt hij als het goed is Windows normaal starten?,dan druk je op enter,en dan zie je een riedel programma,s voorbij komen ,gewoon laten gaan. Dan start je p.c. weer op,en dan ga je naar je Wondows mail,en dan als het goed is,heb je een kolom in je balk,als je daar op drukt,druk je aan ,alle E-mails account ontvangen,maar pas als je p.c. dus weer helemaal is opgestart.Lukt dat niet dan kun je nog op bijwerken van feeds drukken. Vaak is het ook een probleem dat G-mail veel problemen geeft. Mocht dat helemaal niet lukken ,dan druk je hem weer uit,zoals eerst en dan start je hem op in de veilige modusmet internetopties,en dan kun je gaan kijken welke programma,s je erop hebt staan. Zo heb ik het ook gedaan.
En de vorige keer dat ik er niet uitkwam,ben ik naar expert gegaan ,waar hij helemaal niet vandaan komt,en dan verbinden ze jouw p.c. met een andere p.c. en laten ze een programma van Microsoft erop los,en dan is ook alles weer goed,en het kostte mij helemaal niet,dat was service.
Print dit eerst uit,en dan kun je het stap voor stap doen,anders ben je halverwege het al vergeten,wat je allemaal moest doen.
Mocht dit echt niet werken dan kun je een kleine service beurt laten geven ,dat kost hier 45,00 euro,en als ze schappelijk zijn niets.
Wens je veel succes en hoor het graag van je.
P.S. Bij de afbeelding die je meestuurde ,moet je uitkijken voor dat gele uitroep teken ,die geeft aan waar het dus fout zit,groetjes van Cynthia.

Mails

Hallo Anton,Sorry voor de vele typfouten,maar ik heb mijn medicatie al op voor de nacht vandaar,mijn excuses.
Groetjes van Cynthia.

Reactie naar Cynthia.

Verborgen mappen.PNG Beste Cynthia. Op deze screen kun je zien dat ik van Windows Live Mail een reeks mappen mis,die blijkbaar verborgen zitten,waarvan ik niet weet hoe ik ze terug kan krijgen of zichtbaar maken.
Weet jij misschien hoe ik dat op kan lossen? Ondertussen is het mij onverwachts gelukt om ook de mails van Windows Live Mail ook op dezelfde plaats te ontvangen waar ik ook die van de HCC en Gmail ontvang.
Nu wil ik ook de reeds bestaande mappen weer terug zien,waarin ik de mails kan opslaan per topic. Hopelijk weet jij hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Momenteel kan ik de instructies niet uitprinten,want mijn printer doet het niet.
Mijn printer is de Epson Stylus S22,waarvan de handleiding niet echt helemaal duidelijk is. Wellicht is er bij helpmij.nl iemand die ervaring heeft met printers. Ik zoek dat wel op het forum. Graag verneem ik je reacties.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Reactie naar Cynthia.

Beste Cynthia. Zonet zag ik die reeks mappen weer terug nadat de PC opende met een wit opklimmend scherm dat een minimale transpirantie vertoonde en ook weer vanzelf oploste. Ik weet niet wat dat dat scherm wilde zeggen.
Wel ben ik blij dat ik de mailmappen van Windows Live Mail weer terug heb,zodat ik de mails in de juiste topic-mappen kan opslaan. Elke map heeft bij mij een eigen topic. Zo kan ik makkelijk alles vinden. Dat spaart onnodig veel zoektijd.
Hiermee laat ik je even weten dat dit mappen-probleem onverwacht is opgelost. Ik ga nu proberen om mijn printer weer bruikbaar te maken met een tip van Royonix bij Helpmij.nl die mijn probleem las.
Ik wacht echter wel eerst op de aanvullende tip van Royonix,voordat ik de eerste tip ga uitproberen. Verder wens ik je een fijne avond en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

mails

hallo Anton,Als je kijkt bij ongelezen mails,en/of ongelezen feeds,daar kunnen ze zitten,en boven de ongelezen mails zie je dat vierkantje rood met geel,daar kun je ook op drukken,dan moeten ze tevoorschijn komen.
Maar je moet ook regelmatig je gelezen mails verwijderen in de prullenbak,kijk bij mij doet AVG dat,en als je mailbox te vol zit ,kun je ook problemen krijgen,dus wat je echt niet nodig hebt verwijderen.
En helemaal links bovenaan als je daar op drukt,dan zie je een nieuwe mail aanmaken ,als je die intoetst dan krijg je ook opties,zelfs de help staat daarbij.
Maak a.u.b. ook regelmatig een back-up van al je programma,s,dan kun je ze altijd terug vinden,en nooit ,maar dan ook nooit op een mail klikken van een of andere bank,dan ben je alles kwijt,hoe mooi het ook lijkt.
Hoop dat ik je weer een paar tips heb kunnen geven,maar van de printer die je hebt ,heb ik geen verstand,heb zelf een HP al in one,dat zou je kunnen vragen aan iemand anders,of je moet de kleuren opnieuw laten draaien,zodat de koppen weer schoon worden.
Succes,en hoor het weer graag van je,Groeten van Supervrouw,Cynthia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan