• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met openen bestaande excell bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

guntherdewitte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Ik werk nu al paar jaar met Excell voor m'n facturatie .

Heb hiervoor een excell worksheet aangemaakt die ik telkens onder nieuw opvraag ....

Nu stelt zich sinds paar weken een probleem :

Elke keer ik nu een nieuwe offerte of een bestaande gemaakte offerte wil openen ... krijg ik een foutmelding dat er onleesbare inhoud bevat . Ga ik voor herstellen ... ben ik een deel van m'n data kwijt .. en komt een ooit gebruikte kollom van Belgische frank weer in het zicht . Ook m'n afdrukbereik klopt niet meer ... en is moeilijk te herstellen .

Weet iemand raad met dit euvel ?

Alvast bedankt !

Gunther

Excel heeft vanaf versie 2007 een probleem waardoor soms de XML opslag van de bepaalde combinaties van berekeningen en functies fout gaat.
Open het document en laat het repareren.
Sla het vervolgens niet op als .xlsx document maar als .xlsb (Binaire werkmap)
Sluit Excel af en open het .xlsb document.
Nu zou het wel goed moeten gaan.

Bedankt voor je reactie !
Ik ga het eens proberen ! Maar heeft dit dan te maken met een van de laatste update's ?

Want hiervoor werkte dit steeds perfect ! Of zit de kans er ook in dat ik met virus zit ?

Thanks !

Dat probleem zit er volgens mij al vanaf de eerste editie van Office 2007 in. 2010 heeft het helaas ook nog steeds.
Wat ik beschreef is dus geen oplossing maar een workaround.
Zo heb ik in ieder geval al paar klanten van het probleem af geholpen.

Het is dus geen virus en je hoeft er ook niet altijd tegenaan te lopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan