Probleem met openen microsoft word document.

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Zojuist via email een word document ontvangen( .doc ) wat ik niet kan openen om het te printen,krijg de melding dat het conversie prog mswrd632 niet is geinstalleerd,dan vraag of ik het wil installeren OK,maar stopt halvewege??
Andere ms word documenten( .doc ) kan ik wel gewoon openen en printen.
Wat kan het probleem zijn?

heb dat gedaan en de sleutel msword6.wpc verwijderd maar kan het document nog niet openen?

Ok, eerst even de eerste dingen eerst (first things first):

Het is nooit verstandig om bijlage(n), ongeacht wat & van wie, direct te openen in de e-mail-client zelf. Zeker als het van een onbekende afzender c.q. ongevraagd is.
Wil je het toch proberen, sla de bijlage(n) eerst op, open de map & voer een virusscan uit. Controleer daarna of het een echt document, & dus niet een vermomde uitvoerbare toepassing, is. Veel Windows gebruikers staan ingesteld op de standaard instelling waarbij de bestands-extensie verborgen word (bv. *.doc waardoor kwaadwillenden dat kunnen hernoemen naar bv. *.doc.exe).

Dat wetende, lijkt het erop dat je een Word 6.0/95 document toegezonden hebt gekregen. Met bovenstaand in gedachten, vraag je af waarom.

Hier kan je bij Microsoft een Viewer downloaden & installeren, waarmee je dat type bestand kan inzien:

ftp://ftp.microsoft.com/softlib/mslfiles/wordvu.txt Engelse uitleg Viewer.
ftp://ftp.microsoft.com/softlib/mslfiles/WORDVU.EXE Viewer installatie-programma (Freeware!).

Zover ik weet ondersteunen de nieuwere versies van MS-Office geen oudere versies dan Office 97. Je zal daarom dat document alleen kunnen openen in de Stand-Alone Viewer. Wel kan je alles daaruit weer kopieren & plakken in een modernere versie van Word.

De afzender was een bekende en ik wist dat hij het zou sturen.
Het probleem was dat hij met office 2007 werkt en ik nog met 2003.
Heb op de site van microsoft een compatibilteits prog gedownload zodat ik de 2007 doc nu in mijn 2003 versie kan openen

Ok, aha, ik twijfelde zelf ook even, maar werd op het verkeerde been gezet door het mswrd632.

Naja, ach, voor het geval iemand echt een Word6/95 document niet open krijgt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan