probleem met openen van gebrandde cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

paradijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Weer een grijs haartje meer!!!!

Dacht dat ik reeds meer kende van branden van cd's. Met het programma Nero 6 Ultra Edition heb ik reeds muziek gebrand zonder problemen. Nu was het de bedoeling om foto's te branden en het loopt fout.
Bij het branden van de cd , video cd gekozen, is er blijkbaar geen enkel probleem (dwz geeft geen melding van fout) Maar indien ik dit wil openen krijg ik verschillende mappen zoals CDI, EXT, MPEGAV en in de map SEGMENT staan allemaal pictogrammen met vermelding "item 001(het nummer van de foto's denk ik)
Als ik deze wil openen zegt hij dat ik het bestand wil openen met een DAT-bestand!!!!!!! Heb reeds geprobeer om via een forum idem probleem op te zoeken maar vind niets ervan, dus zal ik wel ergens een blunder gedaan hebben.
Wie wil mij helpen aan minder grijze haren, thanks

Maar dat klopt wel wat je zegt, je geeft aan een video cd te willen maken en plaats daarin fotos, je doet dit goed en een dvd speler, stand alone dan, zou het wel moeten snappen maar de pc kan inderdaad geen .DAT bestanden openen, tenminste niet zomaar.
Een video cd is opgebouwd uit al die mappen die je opgeeft.

Als je de fotos alleen maar wilt gebruiken op de pc, dan zou ik ze gewoon als een data cd weg branden, dan kun je ze gewoon uitlezen zonder probleem.

+ Veel DVD-spelers hebben ook de functie om bvb. .JPG bestanden te lezen. Dus als je al je bestanden omzet naar .JPG en ze daarna brand als een gewone data-cd, dan kunnen zowel je DVD-speler als je computer ze lezen.

Groetjes, James

Thanks,

Wil al onmiddellijk aan slag gaan maar bij nero vind ik niet branden van data-cd, wel CD-rom (iso), Audio, Mixed mode, Cd extra...Wil wel testen maar heb reeds 3 cd geprobeerd met vorig gekend probleem.

Dit forum lukt ook niet zo goed want ik wil op u bericht antwoorden maar lukt mij ook niet, wel het plaatsen van nieuwe vraag. Ik word grijzer en ouder

Als eerst mag je stoppen met U, dan voel ik me ook oud en ook al ben ik dat wel, toch wil ik het nog niet zo voelen.
:D

Als tweede, als je Nero expres zou gebruiken, dan kun je kiezen als eerst voor een data cd, daarmee moet het lukken.

Als derde, als je op de knop reageer drukt moet je kunnen reageren in een topic, zoals je ook doet en goed werkt zo te zien.

Laatst bewerkt:
Mij moet je zeker niet U noemen, want ik zou je kind of kleinkind kunnen zijn.

CD-rom (ISO) heb je nodig.
Zet multisessie uit als je niet van plan bent later nog een keer verder te branden op dezelfde cd. Wat dus kan he, als je start multisessie aanzet!

groetjes, James007

james gaat een iso cd maken met fotos?? die volg ik niet helemaal.

CD-ROM (ISO) = DATA CD

DATA -CD, nuttig als je niet wil dat je foto's omgezet worden in DAT bestanden.

joepjoep

alles is gelukt en nu is de bedoeling dat ik dit in mijn geheugen grif, al is dat meestal een probleem omdat er elke dag iets bij komt en het vorig weer in de vergeethoek komt.
Thanks voor je hulp:D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan