Probleem met opstarten Acer pc met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

rizzo678

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo mensen,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb onlangs een pc gekocht en heb hem vandaag binnen gekregen. Het betreft hier om een basis pc:
Acer Extensa E420 met Windows Vista Home Basic.

Ik heb de pc voor mijn werk en studie gekocht, normaal werk ik meestal op een mac omdat ik vind dat een pc te veel gedoe oplevert (persoonlijke mening). Meteen na het opstarten van de pc krijg ik te maken met een probleem. Ik krijg een beeld met een grijs achtergrond en een steeds flikkerend zwart schermpje, mijn cursor kan ik overigens wel gewoon bewegen.

Ik heb geprobeerd om via de "veilige modus" op te starten maar daarna krijg ik gewoon een zwart scherm en weer dat flikkerend klein schermpje. Ik kan trouwens niet lezen wat erop staat omdat het snel weer verdwijnt. Hij staat nu al een uur lang aan en heb het gevoel dat hij niet verder komt. Ik heb geen handleiding erbij gekregen nog een cd-rom waar Vista opstaat. Dit probleem begon vanaf k de pc voor het eerst opstartte.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen? Enig advies zal ik zeer prijs stellen.

Dat dacht ik al :( had gehoopt dat ik het zelf zou kunnen oplossen. Het is zo'n gedoe om hem weer terug te sturen, vooral als je verwacht dat je meteen een goed werkend product krijgt.

Oplossen kan altijd, da's geen probleem, de vraag is alleen of je dat wel zou willen met een splinternieuwe.

Ik heb hem via het internet gekocht, vandaar dat ik het zo'n gedoe vind. Maar ja dat is dan weer een nadeel van het kopen via het web.

toch bedankt.

Áls je 'm niet terug wilt sturen is een oplossing:
leen van iemand een Windows DVD (exact dezeflde versie!) en start ermee op. Installeer Windows vervolgens opnieuw waarbij je er wel voor moet zorgen eerst de C schijf te formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan