Probleem met opstarten na schijfopruiming

• Onderwerp starter Onderwerp starter AvP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AvP

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Zoals gebruikelijk doe ik altijd schijfopruiming, dat pc op fouten controleren en herstellen en daarna defragmenteren. Echter deze keer krijg ik na schijfopruiming en het starten voor pc op fouten controleren het volgende scherm te zien en geen van de daar vermelde opties zijn te gebruiken. Krijg bij alle aan te klikken mogelijkheden steeds hetzelfde scherm te zien. Weet iemand wat ik moet doen om de pc weer te kunnen opstarten?
Met geen van de opgegeven configuraties kan ik wat doen, het hieronder vermelde scherm komt steeds weer terug.

Hier de melding:

Windows kon niet goed worden gestart.Onze excuses voor dit ongemak.
Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

Als deze computer niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstartte of automatisch werd afgesloten om uw mappen te beschermen, kunt u het beste voor laatst bekende juiste configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken van de Aan/Uit knop, kunt u het best kiezen voor Windows normaal starten

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Laatst bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)

Windows normaal starten

Gebruik de pijltjestoetsen om een besturingssysteem te selecteren.

mhh listig. Heb je de cd rom nog, lees onderin. klik
Bedankt voor je reactie maar zit toch met een probleem want op de vragen die hieronder staan kan ik niet met ja antwoorden omdat het niet van toepassing is. Wat ik gedaan heb is alleen maar schijfopruiming en daarna wilde ik de pc controleren op fouten en daar ging het mis en kreeg ik het scherm waar ik niet mee kan doen en ook niet kan opstarten in de veilige modus omdat hetzelfde scherm blijft terug komen. Oh ja voor ik het vergeet, ik heb de cd-rom nog hoor.
Dit is waar ik geen ja op kan zeggen.

Maar daarmee start de computer nog steeds niet op zoals zou moeten. De volgende stap is dan ook: bedenken wat u voordat u de computer voor het laatst afsloot hebt gedaan. Hebt u nieuwe software geïnstalleerd? Hebt u nieuwe hardware geïnstalleerd? Hebt u een melding getoond gekregen die u niet eerder hebt gezien? Hebt u iets veranderd aan de instellingen van de computer? Hebt u een nieuw stuurprogramma voor een hardware onderdeel geïnstalleerd?

Als u één of meerdere vragen met 'Ja' kunt beantwoorden, dan is de volgende stap: proberen doormiddel van Systeemherstel in de veilige modus, de computer in de staat terug te brengen van voor de laatste keer afsluiten. Wanneer Systeemherstel het probleem op heeft kunnen lossen zal de computer na opnieuw te zijn opgestart weer als vanouds werken.

Oke maar je kunt proberen om de cd rom erin te doen de computer uit zetten en dan opstarten met de cd rom. Proberen.
Wellicht is er iets mis met de voeding. Anders even naar de winkel, neem de cd rom mee. :confused:

Ok, je hebt de XP-Installatie-CD nog, dus we gaan de volgende twee stappen proberen:

Start op met de CD
In het Optie-menu kies R
Kies Windows-installatie, meestal 1 (C:\Windows)
Aanmelden met Adminstrator-wachtwoord (meestal geen ingesteld, dus leeg, dus mep Enter)
Typ: map
Er volgt een lijst met schijfletters
Typ: chkdsk <schijfletter>: /p voor elke partitie met een bestandssysteem (NTFS, FAT32, FAT)
Typ: exit
Start normaal op, in geval van Opstart-Menu, kies Veilige modus.
Meld aan als een van de willekeurige gebruikers.
Herstart, kies dan Normaal opstarten.

Aanmelden als (een) Beheerder
Open de Opdrachtprompt
Typ: sfc /scannow
Als het venster van sfc opent, mag de Opdrachtprompt gesloten worden
Ga koffie, thee, bier drinken, leer gitaar spelen, lees een boek...
Nadat het venster van sfc zichzelf heeft gesloten:
Herstart.

Sorry dat ik niet meer heb gereageerd op jullie adviezen maar het probleem zat heel ergens anders dan waar ik dacht het te moeten zoeken. in de pc kast bleek een slechte aansluiting te zitten en daardoor werkte de pc niet meer. Waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden. Had een Nieuwe brander ingebouwd en heb waarschijnlijk toch per ongeluk een aansluiting uit het slot getrokken, een beetje want zag het eerst niet eens.

Oh oke het is nu opgelost neem ik aan en daar gaat het om. En ja we stonden dus op het verkeerde beentje.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan