Probleem met opstarten na stekkers uit het contact

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninehundred

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo,

Gisteren waren er hevige onweersbuien en hebben we de stekkers uit het stopcontact gehaald.
Sinds dat ik hem vanmorgen weer aangezet heb, valt hij telkens uit "voordat" hij windows begint te laden en start vervolgens opnieuw op. :(

Ik heb geprobeerd met de windows installatie cd de computer op te starten.. dan laad hij de cd, maar voordat ik het beeld zou moeten krijgen waarin ik een keuze kan maken, valt hij al weer weg en start opnieuw op.

Wat kan het probleem zijn en wat kan ik hier eventueel aan doen? :confused:

Alvast bedankt,
Sjors Roelofs

Hallo !

Heb je de bootvolgorde in het BIOS aangepast ?

Dus: de CD-speler als eerste vermeldt ?

Zo ja: opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(epair), bij windows-installatie 1, intrommelen, admin. qww. entwer, of je ww. als je dat hevt, darna, achter de prompt:

fixboot enter

fixmbr enter

Exit

Start je PC nu weer op ?

Greetz,
Harry.

En kun je wel in de veiligemodes opstarten.
dus via F8 ...zo ja
klik dan eens op laatst bekende werkende configuratie

Hee,
Nee dat heb ik niet aangepast.
Hij kan wel gewoon opstarten via cd, maar als hij de cd dan gaat laden (dat blauwe scherm van de cd) dan valt hij uit.

En Veilige modus werkt ook niet..
al die opties werken niet.

Heb de hardeschijf ook al op een andere computer geprobeerd, maar dan valt hij nog weg

Heb de hardeschijf ook al op een andere computer geprobeerd, maar dan valt hij nog weg

Dus je hebt dezelfde harde schijf op een andere computer geprobeerd en daarop werkte hij ook niet, volgens mij zal je dan best een andere HD gaan kopen...

Haal voor de grap de stekker eens uit het stopcontact, daarna ook de stekker uit de voeding van je pc.
Paar minuutjes wachten, alles waar aansluiten en opnieuw opstarten. Soms helpt het...

Het probleem is al opgelost,
De voeding was kapot gegaan.
Er zit nu een nieuwe in en het werkt weer.

toch iedereen bedankt voor de moeite! :thumb:

haha nee het komt niet door de onweer.
Mijn broertje had voor het onweer de pc afgesloten en de stekkers eruit gehaald.
daar kan hij toch niet kapot van gaan?

haha nee het komt niet door de onweer.
Mijn broertje had voor het onweer de pc afgesloten en de stekkers eruit gehaald.
daar kan hij toch niet kapot van gaan?

Als hij voor het onweer goed deed en na de onweersbui niet meer dan lijkt het mij op onweerschade, of toeval. Dan gooi ik het liever op onweerschade als de verzekering dat vergoed.

Ik heb zelf een keer gezien dat tijdens het onweer de vonken oversprongen van het stopcontact naar een stekker die er 30 cm naast lag.

En wat denk je van statische electriciteit, doet ook hele erge rare dingen.

Nou zijn de kosten van een voeding natuurlijk niet zo hoog, maar als er later blijkt dat er meer stuk is gegaan, dan heb je dan niets meer in te brengen.

Op mijn werk is een paar jaar geleden een blikseminslag geweest. Alle laagspanning was er uitgeknald.
Een jaar later, begon er apparaten storingen te vertonen. Bleek toch nog onweer schade te zijn.

ow hah okej.
nou ik zou het tegen mijn vader zeggen..
ben 16 dus ik regel de verzekering hier in huis nog niet:rolleyes:
we kunnen het altijd proberen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan