"Probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuktheghuh

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo

Ik heb een probleem met opstarten,

Als ik de computer opstart dan begint hij eerst normaal dan krijg je eerst dat je met del naar de bios kunt.

En daarna zegt hij dat er een ongeldige diskette zich bevindt in de a schijf. Terwijl er niks inzit.
Ik heb wat diskettes geprobeerd omdat ik voor rest niks kan en 1 diskette deed het en dat was de Recovery diskette alleen daar zat een foutmelding in. Wie kan mij helpen om de computer normaal op te laten starten.

bedankt:( :(

is nog niet gelukt

Laatst bewerkt:
Heb je in de BIOS wel de harde schijf als opstart staan?

ik denk dat je wel gelijk hebt alleen ik ben nog niet vaak in de bios geweest weet wel hoe het werkt maar waar kani k het precies vinden

bedankt he

Je komt in de BIOS door tijdens het opstarten (maar voor hij windows wil starten) op DELETE te drukken.

Zoek daar naar de opstartvolgorde, waarschijnlijk bij iets als advanced biossettings of Boot Devices en dan naar de optie Boot Sequence.

Deze moet dan zo staan dat hij C: als 1e en a als 2e opstart.

moet ik ff kijken want het is op de andere computer
maar mooie site trouwens ik heb zelf geen site maar bezoek voor de aardigheid www.dutch-destroyers.com eens

luuk

dank je

Laatst bewerkt:
Nee, msn en messenger plus eraf gegooid, was me te veel spyware en rotzooi.

Heb nu touwens ook geen tijd, moet even weg.

Maar er is hier ook een chatroom, dus het had daar anders wel gekund.

ik heb hem gevonden maar ik heb hem op C gezet en hij zegt het nog steeds

maar bedankt

Zet in het 1e scherm van je bios de floppy drive op "none".
Start ie nu wel?

Als dat nog niet gaat, ga dan in de bios naar "Load default settings"

Dan staat ie weer als uit de fabriek.
Start ie nu door?

bedankt voor het helpen

ik heb het geprobeerd. ik kon niet alles vinden het heete anders want windows 98 (oude computer) ik weet niet ofhet mee te maken heeft maar vast wel dit typ ik op nieuwe. maar ik kon dat je A schijf uit kan sckalenen niet vinden maar wel dat hij opstart met die fabrieks instelligen. maar dat helpt niet echt veel. Als je meer informatie nodig hebt om mij te helpen vraag maar ik zeg het wel

bedankt voor je hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan