Probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolanda_2008

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Als ik mijn pc aanzet, en ik meld me aan aan bij windows xp, dan gaat je pc opstarten. Als ik dan gelijk naar 'mijn computer' ga, dan gaat ie zoeken met een vergrootglas. Dit duurt best wel lang.
En als ik gelijk na het opstarten internet wil openen, of outlook express, dan doet ie dat ook even niet. Na een tijdje werkt het wel.

Ik heb mn computer gecontroleerd met mn virusscanner. Deze gaf geen virus aan. Ik heb norton internet security. Moet dus goed zijn. Heb ad aware over pc heengehaald, en spybot. Gaf geen gekke dingen aan (aleen paar cookies, die zijn verwijderd).

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Als jullie meer info nodig hebben, vraag maar.

Grote kans dat dit juist te wijten is aan je virusscanner, die controleerd alle bestanden die in het geheugen geladen (lees opgestart) worden, dit kan inderdaad even duren, zeker als je wat overbodige dingen opstart. Is dit alles eenmaal gebeurt en loopt de pc daarna soepeltjes kan je spyware redelijk uitsluiten (dat blijft namelijk meestal je systeem vertragen)
Dus kijk eens mee wat er allemaal opstart en wat je daarvan daadwerkelijk nodig hebt, probeer voor de grap eens zonder Norton op te starten (geen verbinding met het internet maken!!!!) kijk eens of dat erg veel scheelt.
Je zou ook nog on-line op virussen kunnen scannen bij b.v. Housecall

p.s. Norton is geen garantie dat je geen virus op de pc zou hebben

via start>uitvoeren>typ hier msconfig en klik op opstarten,hier krijg je de lijst wat er mee opstart als je je pc aanzet.
Hier kun je ook bijv. je virusscanner uitvinken dan start deze niet mee op.
Zet het later weer goed op dezelfde manier anders ga je onbewust onbeschermd het internet op.
Sucses

Ik zal proberen te laten zien wat er bij mij allemaal opstart, want ik snap er niet zoveel van. Kunnen jullie mij dat vertellen of niet?wat op zou moeten starten en wat niet?

Ik kan dat alleen niet kopieren hiernaar toe.
Wat zou ik moeten laten zien: 'item voor opstarten' of 'opdracht' of 'locatie'?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan