Probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

solver

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Berichten
10
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem.

Als ik mijn computer wil opstarten gaat mijn beeldscherm aan (zoals het hoort), maar het beeldscherm valt heel snel uit. Volgens mij loopt de computer ook vast, ik heb getest met een ander beeldscherm en ik had hetzelfde probleem. Dus ik moet de computer via een harde reset uit zetten. Doe ik de computer weer aan heb ik weer hetzelfde probleem, alleen nu later in de opstart periode. Dit moet ik 3 tot 4 keer herhalen voordat de computer en het beeldscherm het eindelijk doen. Heel vervelend.

Ik heb geen idee wat dit kan zijn, wie wel?

Alvast bedankt.
 
Heb je onlangs andere hardware/ software geïnstalleerd?
Wanneer loopt de pc vast? Al meteen tijdens het opstarten? of kom je wel in windows?
Heb je je geheugen al getest (bijv met memtest)? Harde schijf getest met checkdisk?

Deze zaken zou ik eerst even nagaan. Als je ander geheugen hebt liggen kun je ook ipv het testen van je oude geheugen dit geheugen er in plaatsen.

Krijg je ook een zogenaamd blue screen? daarin staat namelijk de foutmelding.

Als je in windows kunt komen kun je via de event vieuwer kijken of er foutmelding / waarschuwingen staan. de event vieuwer kun je vinden door in uitvoeren (run) dit te typen :
eventvwr.exe
 
Ik heb geen andere software/hardware geinstalleerd. Alleen mcafee antivirus.
Als ik aan het opstarten ben loopt ie soms gelijk vast, voordat ik maar iets van het scherm heb gezien. Als ik dan weer opnieuw opstart en loopt hij bijv net vast als mijn bureaublad zichtbaar is.
Ik krijg geen blauw scherm met een foutmelding.
Ik heb dat eventvwr bekeken maar daar werd ik niet wijzer van.
er staan drie punten
-records met toepassingfouten
-records met beveiligingscontrole
-records met systeem fouten

greetz
 
Probeer eerst eens een andere voeding, heb je hetzelfde probleem, haal eens de reepjes geheugen eruit, en probeer het met één reepje, zonodig wisselen, ook kun je op die reepjes een memtest uitvoeren, ook per reepje, hier vind je de memtest.

Je kunt ook alles uitbouwen, en met alleen moederbord, voeding, cpu, videokaart en geheugen de boel opstarten, om de rest uit te sluiten dat het daar aan ligt.

Indien niets werkt, is het vermoeden dat het moederbord het probleem veroorzaakt, wel erg groot.
 
Ik heb al heel lang deze setup. Dus dan kan het toch zomaar aan mijn geheugen liggen? De voeding lijkt mij ook goed, de computer loopt vast maar de stroom staat er nog steeds op.
Kan dit een sofware probleem zijn?
 
Tja, als alles goed is, zou hij opstarten, nietwaar.:confused:
En op de sloop liggen veel auto's die het prima deden.:cool:

Al de boel uitgestoft? andere videokaart geprobeerd?
Bij een softwareprobleem, zou hij prima op moeten starten in veilige modus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan