Probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mischav

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Na een automatische update van Windows en de herstart daarvan, krijg ik het beroemde blauwe scherm met de volgende mededeling:

STOP: c0000218 (registry file failure)
The registry cannot load the hive (file):
\systemroot\system\config\software
or its log or alternate.
It is corrupt, absent, or not writeable.

Beginning dump of physical memory
Physical dump of memory complete.
Contact your system administrator or technical support group for further
assistance.

En vervolgens, wat ik ook probeer(denk aan F8 en alle opties geprobeerd), ik kom steeds weer terug in het blauwe scherm.

Nu kan ik wel de boel restoren, alleen heb ik een herstelschijf die eerst de harde schijf formateert. En ik wil eerst nog wat data van de harde schijf halen.

Wie o wie weet hoe je dat moet doen. Kan dat nog, of is het een hopeloos geval.

Alvast bedankt voor het antwoord

Start op in de veilige modus (althans, probeer dat) en stel je data veilig.

Laatst bewerkt:
als je er nergens meer mee kunt inkomen dan zou ik de harddisk even in een andere pc er bij hangen (slave dus) en dan daar alle bestanden op halen die ik zou willen bewaren.

Maar via F8 kun je ook niet gaan naar laatst bekende werkende configuratie ?

als je er nergens meer mee kunt inkomen dan zou ik de harddisk even in een andere pc er bij hangen (slave dus) en dan daar alle bestanden op halen die ik zou willen bewaren.

Nee werkt niet, komt steeds weer terug in hetzelfde blauwe scherm.

Wel een goed idee, nog niet aan gedacht,

Maar het betreft een laptop,
Kun je die harddisk ook slaven en zo ja, hoe.

F8, laatste configuratie, veilige modus, niets werkt meer.
Steeds weer dat fijne blauwe scherm.

ja een laptop schijf kun je ook slaven maar dan heb je wel iets meer nodig....
de aansluiting is namelijk niet hetzelfde als een normale computer maar daar zijn wel omvormers voor te koop.

ja een laptop schijf kun je ook slaven maar dan heb je wel iets meer nodig....
de aansluiting is namelijk niet hetzelfde als een normale computer maar daar zijn wel omvormers voor te koop.

Wederom bedankt voor je reactie.

Is er ook een andere mogelijkheid? Vroeger, ja vroeger, kon je een systeemschijf (in dit geval een cd-schijf) aanmaken en alsnog op je c-schijf komen. Weet je ook of dit eventueel nog mogelijk is en hoe je dat doet?

je zou kunnen proberen om een bootdisk te maken.....
Nero zou dat kunnen doen voor jou.
Hoe dat precies in zijn werk gaat ??

je zou kunnen proberen om een bootdisk te maken.....
Nero zou dat kunnen doen voor jou.
Hoe dat precies in zijn werk gaat ??

Dat ga ik eens even onderzoeken.
Kijken of het lukt, en anders probeer ik die andere optie uit.
bedankt voor je hulp.

we lezen het wel.....

en graag gedaan;)

voor aan je bestanden nog aan te kunnen kan je ook altijd een live-cd van (ubuntu)linux downloaden

Je hoeft het daarvoor niet te installeren( eigenlijk moet je bij opstart van de cd wel op installeren klikken maar dat wordt niet werkelijk gedaan.
Wanneer dat gebeurd is kan je aan je bestanden komen en deze kopieren :thumb:

voor aan je bestanden nog aan te kunnen kan je ook altijd een live-cd van (ubuntu)linux downloaden

Je hoeft het daarvoor niet te installeren( eigenlijk moet je bij opstart van de cd wel op installeren klikken maar dat wordt niet werkelijk gedaan.
Wanneer dat gebeurd is kan je aan je bestanden komen en deze kopieren :thumb:

Okay! Dat is ook nog een leuke optie.
Probeer ik ook even uit.
Bedankt!

Okay! Dat is ook nog een leuke optie.
Probeer ik ook even uit.
Bedankt!

Werkt prachtig, alleen moet ik -om bij m'n bestanden te komen- eerst de harde schijf mounten. Waarschijnlijk van NTFS naar FAT32? Kan dat kloppen of is dat wat anders.

De optie van de bootdisk van Nero werkt ook, alleen kan ik dan wel bij m'n bestanden, alleen kan ik ze niet kopieren naar bv. een usb-stick, de optie usb harddisk moet ik daarbij nog proberen(schijnt wel te kunnen volgens Nero).

We komen iets verder, maar nog niet genoeg om bij m'n data te komen.
Wordt vervolgd.

Werkt prachtig, alleen moet ik -om bij m'n bestanden te komen- eerst de harde schijf mounten. Waarschijnlijk van NTFS naar FAT32? Kan dat kloppen of is dat wat anders.

De optie van de bootdisk van Nero werkt ook, alleen kan ik dan wel bij m'n bestanden, alleen kan ik ze niet kopieren naar bv. een usb-stick, de optie usb harddisk moet ik daarbij nog proberen(schijnt wel te kunnen volgens Nero).

We komen iets verder, maar nog niet genoeg om bij m'n data te komen.
Wordt vervolgd.

wel ik moet toegeven.
ik ben ook geen linux expert.
Ik hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen want echt gebruiken doe ik het ook nog niet die linux.

Krijg je een bepaalde error ofzo?
waarom denk je dat je naar fat32 of ntfs moet converteren, want normaal staan je HDD's al op het bestandssysteem ntfs

wel ik moet toegeven.
ik ben ook geen linux expert.
Ik hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen want echt gebruiken doe ik het ook nog niet die linux.

Krijg je een bepaalde error ofzo?
waarom denk je dat je naar fat32 of ntfs moet converteren, want normaal staan je HDD's al op het bestandssysteem ntfs

Linux geeft aan dat deze bestanden gebruikt worden door WIndows. En je kan ze wel mounten(wat daarmee bedoeld wordt is een beetje de vraag), maar wel op eigen risico, dus dan probeer ik liever eerst wat veiligers uit.

Ik heb ondertussen wel contact tussen een externe harde schijf kunnen maken, alleen wil die hier niet naartoe kopieren op een of andere manier. Dat probeer ik nu met die systeemdisc van Nero, die werkt met de oude DRDOS en commando's. Mij op zich niet onbekend, alleen waarom die nu niet wil kopieren .... zucht.

Ik ga op internet maar eens kijken wat die mount-optie inhoud van linux.

Bootdisks van allerlei soorten en systemen kunnen worden gedownload op http://www.bootdisk.com Een CDRom met probleemoplossers die gratis zijn voor persoonlijk gebruik, als tegenhanger van Hirens Bootdisk, op http://www.ubcd4win.com/index.htm Het heet Ultimate Boot CD. Er zijn een aantal kleine externe harde schijf behuizingen in de handel waar de meest gebruikte harde schijven van laptops in passen. Voor een paar tientjes is er wel aan te komen.

Bootdisks van allerlei soorten en systemen kunnen worden gedownload op http://www.bootdisk.com Een CDRom met probleemoplossers die gratis zijn voor persoonlijk gebruik, als tegenhanger van Hirens Bootdisk, op http://www.ubcd4win.com/index.htm Het heet Ultimate Boot CD. Er zijn een aantal kleine externe harde schijf behuizingen in de handel waar de meest gebruikte harde schijven van laptops in passen. Voor een paar tientjes is er wel aan te komen.

Dan ga ik daar verder mee, de andere opties hebben nog geen succes opgeleverd.
Bedankt voor je reactie.

Wanneer vond de automatisch update van je systeem eigenlijk plaats?
Out of the blue is mijn systeem ook gecrashed, zonder dat ik iets veranderd had, en heb ook een probleem met de system file, en de hd etc. Dit gebeurde op 31 Mei (zaterdag), dus ik neem aan dat het systeem geupdate is toen ik het uitschakelde op 30 mei.
Kan er nog niet uit komen, hopenlijk lukt het om met UBCD4WIN de data er in ieder geval af te halen.

Maar vraag me dus nog steeds af hoe het komt. Gebruik de pc dagelijks, en in 2.5 jaar nooit een probleem gehad. Vandaar mijn vraag.

Wanneer vond de automatisch update van je systeem eigenlijk plaats?
Out of the blue is mijn systeem ook gecrashed, zonder dat ik iets veranderd had, en heb ook een probleem met de system file, en de hd etc. Dit gebeurde op 31 Mei (zaterdag), dus ik neem aan dat het systeem geupdate is toen ik het uitschakelde op 30 mei.
Kan er nog niet uit komen, hopenlijk lukt het om met UBCD4WIN de data er in ieder geval af te halen.

Maar vraag me dus nog steeds af hoe het komt. Gebruik de pc dagelijks, en in 2.5 jaar nooit een probleem gehad. Vandaar mijn vraag.

Ook op 31 Mei! Dat was blijkbaar geen lucky day!
Ik ga de opties vanavond uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan