probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het opstarten van windows vista. Het opstarten gaat allemaal voorspoedig, totdat het bureaublad geladen moet worden. Deze laadt hij niet. In plaats daarvan opent hij verkenner. wanneer ik deze minimaliseer, zie ik een lichtblauwe achtergond. Het rare is dat ik vanuit verkenner wel gewoon programma's als google chrome en word kan openen (games niet) en ik heb gewoon internet.

Ik heb de virusscanner er al een aantal keer overheen gehaald. Daarvoor gebruik ik AVG9. Telkens komt er 1 trojan generic back door omhoog die de scanner dan verwijdert. Ik heb Vista ook al opgestart met recover disk en systeemgerstel gedaan, echter heeft dit tot nu toe geen resultaat gehad. Ik heb Vista ultimate 32bit. Kan iemand mij wellicht helpen?

Hallo Bonesie,

Heb je misschien Teamvieuwer op je computer als het kan zou ik wel even willen kijken.

nee dit heb ik niet op mijn computer. Ik zou kunnen kijken of ik dit eventueel kan installeren. Ik laat wel ff weten of dit gelukt is

inmiddels zijn er wat nieuwe ontwikkelingen. AVG vond een trojan back door generic 13 efh in c:/windows/system32/drivers/agp440.sys. Deze heb ik handmatig verwijderd, aangezien AVG dit niet kon. De problemen blijven echter bestaan. Echter als ik ctrl+alt+del druk, taakbeheer start>bestand>nieuwe taak uitvoeren>explorer.exe invoer, gaat hij wel doorstarten en laadt hij weer gewoon het bureaublad. Echter als ik de computer opnieuw opstart, heb ik weer hetzelfde probleem. Hij opent alleen verkenner en als je die minimaliseert zie je een lichtblauwe achtergrond met niets. Zodra ik dan weer explorer.exe invoer gaat hij wel weer doorstarten, maar het zou fijn zijn als hij dat vanzelf doet. Iemand een idee hoe dat aan te pakken?

Ik zou de drivers van de videokaart eerst maar eens opnieuw en goed installeren

Hallo allemaal, bedankt voor de suggesties. Inmiddels is het probleem opgelost. Het bleek een virus te zijn. AVG herkende deze op de een of andere manier niet. Uiteindelijk heb ik Malware antimalwarebytes er overheen gehaald en deze kwam en viertal virussen tegen, waaronder 2 trojandownloaders en 1 in het register. Na deze veriwjderd te hebben, zijn er geen problemen meer. Dank voor de suggesties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan