probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sietsenl

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
nadat ik mijn pc voor een weekje niet gebruikt heb (weet niet of het hier aan ligt) kan mijn pc niet meer opstarten. ik dacht dat er misschien een virus op is gekomen net voordat ik hem uitzette en hem een week niet meer gebruikt heb. het is heel raar want eerst krijg ik dat windows laadschermpje die je altijd krijgt als je windows opstart, maar daarna krijg ik een laadbalkje met 'services starten' en dan 3 seconden daarna krijg ik een foutmelding pop-upje met als titel 'windows installeren'. de foutmelding zegt: 'de configuratie van het systeem kon niet worden voltooid. U kunt proberen de configuratie opnieuw te starten door de computer opnieuw op te starten'. ik heb echt geen idee wat ik hiermee aan moet. ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt!

Als ik de foutmelding goed begrijp, lijkt het er op dat er iets fout is gegaan bij het updaten. Als je updates geïnstalleerd hebt en je start de pc opnieuw op worden meestal de updates geconfigureerd. Ik heb het al vaker gezien dat hij hier blijft hangen of zo maar (voordat je je bureaublad ziet) automatisch weer opnieuw opstart.
Wat je misschien kunt proberen is 'systeemherstel' (als dit ingeschakeld staat.) En dan terug zetten kort voor het laatste gebruik (toen hij nog goed functioneerde)

Probeer is in veilige modus op te starten met F8 .

systeemherstel kan ik nergens vinden, ik kan ook niks doen. het is gewoon dat windows laadbalkje en daarna die foutmelding. maar als je hem met zeg maar de aan/uit knop uitzet dan krijg ik daarna wel dat ik hem kan opstarten met safe mode, safe mode + network ondersteuning, safe mode + prompt, en gewoon normale mode. heb al deze modes al geprobeerd en geen van allen werkt. :confused:

nou dan gaat het wel heel lastig worden .

maak er voortaan ook een back-up van , want nu kom je daardoor in de problemen .

heb je niet iemand in je omgeving met een windows installatie cd ?

als je die melding krijgt is dan de enigste keus om opnieuw op te starten ?

je komt windows niet in na die foutmelding ?

als je opstart komt er dan niet een scherm waar je ook voor je bios kan kiezen maar ook voor je herstelpunt kijk daar is naar

misschien handig om even het type computer te vermelden is het een laptop of een desktop en welk type

probeer is alt F10 met opstarten

@loew, echt bedankt voor je hulp, maar niks werkt. :( daarom hebben mijn vader en ik besloten om de pc even weg te brengen naar een pc-monteur (of hoe je dat ook mag noemen :p) echt bedankt voor al jullie reacties.

oke jammer om te horen dat niks werkte

het is dan inderdaad het beste om hem even weg te brengen

suc6 verder nog , en hoop voor je dat je computer het weer snel mag doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan