• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met option buttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddyengelhart

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Hoi,

Voor mijn werk ben ik bezig met het maken van een Excel enquete. Nu wil ik graag gebruik maken van option buttons en dropdown boxes.

Echter stuit ik bij het inzetten van option buttons tegen het volgende probleem:

Rij 4 functioneert naar behoren, maar wanneer ik deze kopieer naar regel 5 en daarbij de gelinkte cell wijzig naar L5 worden de option buttons uit rij 4 ook gelinkt. Dit terwijl deze gelinkt moeten blijven aan cel L4. Ter verduidelijking verwijs ik naar bijgevoegde Excel sheet.

Deze handeling dien ik een keer of 20 te herhalen (twintig tal vragen).

Graag jullie hulp.

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Eddy

Bijlagen

Als je wilt dat per regel de optionbuttons naar een aparte cel wijzen, dan zul je per regel een groepsvak moeten aanmaken waarin deze optionsbuttons zijn opgenomen. Zie bijlage. Als je geen groepsvak aanmaakt dan behoren alle optionbuttons tot dezelfde groep en daarom zal, als je bij één button de gelinkte cel wijzigt, dit bij alle buttons doorgevoerd worden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan