Probleem met oude HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsje30

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.

Vanmorgen is mijn laptop gecrasht en deed helemaal niets eer. Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht en de harde schijf uit de oude laptop gehaald. Ik heb deze via USB aangesloten op de nieuwe laptop, maar nu komt het probleem. Ik kan alle mappen zien, maar ik kan er geen 1 openen. Ik heb namelijk wel de bestanden nodig die op mijn oude bureaublad stonden! Als ik de map gebruikers open, dan op de map met mijn naam klik (waar dus alles van mij als gebruiker onder staat) dan krijg ik meteen de melding U hebt momenteel geen toegang tot deze map.klik doorgaan als u permanent toegang tot deze map wilt krijgen. klik ik vervolgens op doorgaan dan krijg ik de melding u heeft geen toegang tot deze map, gebruik het tabblad beveiliging als u toegang tot deze map wilt krijgen. als ik dan op het tabblad beveiliging klik en ik probeer de eigenaar te veranderen dan gaat dit niet. Ik heb ook al geprobeerd om de rechten te wijzigen enz. maar dan krijg ik steeds de melding time out van de semafoor.

Nu vroeg ik mij of of dit te maken had met het feit dat ik op mijn vorige pc een wachtwoord had ingesteld voor mijn account?

Zou iemand mij misschien kunnen helpen aangezien er nogal belangrijke bestanden op mijn oude bureaublad staan. Als het mogelijk zou zijn, zou iemand mij dan mischien via teamviewer ofzo kunnen helpen?? ik kom er echt niet meer uit, heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg de machtigingen en rechten en eigenaarsschap voor die mappen niet op mijn naam!!!

Hoop dat iemand mij snel via teamviewer kan helpen omdat ik de bestanden nodig heb.

mijn mail:
Helpen gaat via forum en anders via profiel.
Alvast bedankt.

gr.

Remy

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Larsje,

Dit komt door UAC (User Account Control).
Deze kun je uitschakelne bij gebruikers accounts in het configuratiescherm.
Je moet dan de pc opnieuw starten.
Dan kun je bij je bestanden.
Vergeet hem daarna niet terug aan te zetten.
Succes

Hpi Oebiedoebie.

THNX. nu kan ik er inderdaad wel bij!!! super.

Had ik echter nog wel een vraagje. Ik had mijn oude HD opgedeeld in een C en een D gedeelte. Nu kan ik wel op het oude C gedeelte komen maar op het oude D gedeelte kan ik niet komen ik zie wel bij deze computer dat er een schijf komt te staan en die wordt nu lokale schijf G: genoemd (is mijn oude D) maar verder staat daar niets bij. ook niet de grootte of hoeveel mb er gebruikt is of beschikbaar is. ik zie hem dus alleen als schijfstation, maar verder niets. Ik kan er ook niet op komen? Weet iemand hoe dat kan en kan iemand mij helpen om hier toch op te komen?

Nog een laatste vraag, maar dat is een hele andere vraag.
Ik heb op mijn nieuwe laptop een harde schijf van 750 GB. nu wil ik deze ook opdelen in 2 schijven. Als ik nu echter via schijfbeheer de schijf ga verkleinen dan doet hij dat gewoon. ik kan er alleen geen nieuw station van maken van die nieuwe ruimte die vrij gemaakt is. dan begint de computer over dynamische staytions en dat er niet genoeg schijfruimte is om de bewerking uit te voeren. dus mijn vraag is hoe kan ik nu deze grote schijf van 750 GB verkleinen en er dus ook een 2e station van maken?

gr.

Remy

Hey Larsje,

En als je die oude D schijf aan klikt kun je er dan ook niet in komen?

2de vraag weet ik geen antwoord op heb ik geen ervaring mee.
Succes

@ oebiedoebie.

Als ik op die oude harde schijf klik (het D gedeelte) dan kom ik daar niet in. dus ik zie wel dat het een schijf is, maar niet hoe groot dat gedeelte is en hoeveel er gebruikt is en hoeveel vrij zoals ik bij die andere schijf wel zie.

Zal het programma voor partities eens proberen.
Krijg je daar echter geen problemen mee als je een partitie maakt of kijkt die ook op naar wat er al op staat? niet dat ik dadelijk mijn computer niet meer op kan starten omdat hij er bij partitieren een gedeelte van windows af gooit.

Bedankt alvast.

Gr.

Remy

Als er wat gebeurt doe je dat zelf, ding doet niets als je geen opdracht geeft.

Hallo allemaal.

Ik heb het gratis programma uit de link in de vorige reacties gedownload en geinstalleerd. Nu kan ik via dat programma wel de oude D schijf in de explorer van dat programma krijgen, maar hoe kan ik dan via dat programma iets van mijn oude D af krijgen en op mijn nieuwe laptop zetten?? dat lukt me dus niet.

Ook wil ik nog steeds graag mijn nieuwe hd in mijn nieuwe laptop in partirties verdelen. Als ik dat probeer met het programma dat ik heb gedownload uit de link uit de eerdere reacties, dan krijg ik steeds de melding dat er geen MBR slots meer vrij zijn??? geen idee wat dat inhoud, maar ik kan de nieuwe harde schijf dus ook met dit programma niet in partities verdelen. Hoop echt dat iemand mij met beide vragen kan helpen. dus hoe krijg ik via het gedownloade programma iets van de oude D af en op mijn nieuwe laptop en hoe kan ik mijn nieuwe HD in partities indelen? Als iemand mij daarmee zou kunnen helpen heel graag. mag ook via teamviewer ofzo als dat makkelijker is voor U.

groetjes

Voer die partitieherstel eens uit met dat progje op die oude schijf.

En over die nieuwe, maak daar eens een screenshot van die je kunt bewerken in paint en als jpeg op kunt slaan en hier te plaatsten via TinyPics b.v.

Even een vraagje. waar wil je dan precies een screenshot van hebben? snap niet precies wat je bedoelt namelijk
Van de melding die die geeft als ik een partitie probeer te maken?? of ergens anders van?

Ik kan met het programma namelijk wel de huidige c schijf verkleienen, maar als ik dan van de unallocated space een nieuwe partitie wil maken dan krijg ik dus dat scherm dat er geen BMR slot meer vrij is.

THNX

Een harde schijf van max. 2TB kan 4 partities hebben, of alle 4 primair of 3 primair en 1 extended/uitgebreid, en in die laatste kunnen max. 255 logische station worden gemaakt.
Een helder en groot screenshot van het overzicht van de schijf met dat progje kan helpen.

YES heb dat repair gedaan en nu zie ik hem wel in windows en kan ik eraf halen wat ik nodig heb, zit ik alleen nog met het probleem dat ik geen nieuwe partitie op mijn nieuwe HD kan maken!!! maar 1 probleem in ieder geval opgelost
YHNX iedereen alvast voor het oplossen van dit ene probleem ben al mega blij!!!

hierbij een pic van mijn schijven.

gr.

1y616u.jpg

het is nu zoa dat ik die eerste partitie op schijf 1 (van 200 mb groot) die mag weg en moet bij de nieuwe partitie komen. nu staat op de c schijf windows 7 en wat programma's die ik geinstallerd heb. die schijf moet ongeveer 200 GB worden dadelijk en dan wil ik er nog 2 maken van ieder ongeveer 250 GB

dat is de bedoeling. de laatse 2 partities (van 25 en 19 GB mogen blijven staan want die stonden er al op en daar staan zover als ik weet de installatie op als je de comp opnieuw wilt installeren en wat installatieprogramma's van mijn laptop die er al op stonden.

gr.

Lees nog eens mijn eerdere repley, max. 4 primaire kun je maken en als je die 2 laatste wilt behouden kun je alleen de eerste weggooien, windows opschuiven naar links en eventueel verkleinen en dan kun je nog 1 primaire erchter maken.
Windows en denkelijk ook die 2 laatste willen denkelijk wel primair blijven, weet niet wat er op die D: staat, indien alleen drivers dan kun je die partitie veranderen in een logisch station, die wordt dan in een extended partitie gezet, die extended kun je dan, indien W& naar links is opgeschoven, vergroten tot de hele beschikbare ruimte en daar nog max. 254 logiche stations in zetten.

Als je ermee begint, elke verandering eerst doorvoeren voordat je verder gaat.

Tevens zie ik de oude D:, nu de G: daar gewoon staan en die is niet via verkenner te bekijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan