Probleem met Outlook 2000: bijlagen konen niet aan bij sommigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin58

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Ik ben overgegaan van Outlook Express 2000 naar Outlook 2000.
Bij het verzenden van berichten blijkt dat sommigen de bijlagen WEL en anderen de bijlagen NIET ontvangen.
Heb heel wat forums afgezocht. Blijkt iets te maken te hebben met beveiligingen.
Heb vervolgens alle patches en sr's gedownload en geinstalleerd. Zonder resultaat.
Het betreft wordbestanden en jpeg's.
De ontvangers hebben in outlook express de beveiling voor gevaarlijke bestanden NIET aangevinkt (extra, opties, tabblad beveiliging.
Ik werk met XP

Wie helpt me?

Martin,

Het lijkt mij heel leuk om van jou outlook express 2000 te ontvangen. Ik kom namelijk niet verder dan versie 6.

verstuur jij 1 en dezelfde mail naar meerder personen met dezelfde bijlage.
Dus meerdere personen in het vakje aan.
En daar krijgen een aantal personen de bijlage wel en een aantal personen de bijlage niet.

Ik denk dat het niet aan jou ligt, jij verzend of je verzend niet. Ik zou het eerder zoeken bij de gebruikers die het niet krijgen.

Het onderstaande stukje kreeg ik via de mail binnen.

Hoi Puppie,
Sorry, je hebt gelijk: Office 2000 en Outlook 6.
Ik stuurde 1 bericht naar 6 personen. 3 kregen de bijlagen te zien. De andere drie niet. Aan de tijd die nodig was om het bericht binnen te halen, leek het dat de bijlagen erbij waren. Ze waren echter niet te zien.

Martin, als je wilt antwoorden doe dit dan even via de knop reageer op bericht. Zo kunnen anderen ook mee lezen en leren.

Ik zou bij de drie die de bijlage niet kunnen zien eens kijken of de bijlage blokkering van het mail programma er af is.
Ook zou ik eens kijken of de virusscanner van de ontvangers dit niet tegen houd.
Je zou het zelfde bestand is kunnen inpakken met een rar of zip programma en het dan eens versturen. Of je wijzigd de extensie van de bijlage.
Maar ik zou het exht niet bij jou zoeken.

Outlook 6

puppy,

Ik heb het laten controleren. Alles staat ingesteld zoals het moet.

Ik heb iets gelezen als zou er iets in het register van de pc veranderd moeten worden. Er schijnen 3 beveiligingsniveaus te zijn.
Met het installeren van SP3 zou dat p[robleem verholpen zijn.

Martin,

Lees deze link eens en dan eventjes iets naar beneden scrollen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;262634

Dit probleem zou dan wel bij alle personen zo moeten zijn en niet bij 3 wel en bij 3 niet.

Je praat over sp3 ik neem aan dat je het dan over het office pakket hebt waar outlook 2000 deel van uit maakt. Ja ik zou alle updates uitvoeren die er maar zijn.

Klopt, SP 3 van Office.

Tekst als volgt:
Office 2000-service pack 3 - Nederlandse versie

0 kB / Reeds gedownload
0 kB / Downloadtijd = 0 min. bij de verbindingssnelheid
Office 2000 Service Pack 3 (SP-3) biedt u de laatste updates voor Microsoft Office 2002 en bevat belangrijke verbeteringen op het gebied van beveiliging en op het gebied van stabiliteit en prestaties. Met SP-3 werkt u de volgende Office-toepassingen bij: Word 2000 SR-1, Excel 2000 SR-1, Outlook 2000 SR-1, PowerPoint 2000 SR-1, Access 2000 SR-1, FrontPage 2000 SR-1, Publisher 2000 SR-1. Let op: Office 2000 SP-3 bevat de uitgebreide beveiligingsupdate voor e-mail van Outlook 2000 SR-1, maar dan met verbeterde aanpassingsmogelijkheden.
Meer informatie...

Nog van Harte welkom op Helpmij.

Natuurlijk zou ik dan sp3 even gaan installeren.
Misschien is het probleem dan opgelost.

Je hebt niet toevallig outlook voor XP of outlook 2003 die je kunt installeren.

puppy,

Probleem is opgelost.
Heb de opmaak van de berichten op HTML gezet.

Dank voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan