probleem met Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2005
Van de een op het andere moment kan ik Outlook Express niet meer openen
na het aanklikken van de snelkoppeling op het bureaublad verschijnt er een
venster wat rept over te weinig geheugen of volle schijf en foutcode (0x800C012E,5)
na dit venster gesloten te hebben verschijnt er een venster wat meld dat O.E. niet kan worden gestart omdat MSOE.DLL niet kan worden geinitialseerd O.E. is mogelijk verkeerd
geinstalleerd
Geheugen is zat voor handen schijf is maar half vol en tot opheden werkte het allemaal prima dus van instalatiefout kan er mijnsinziens ook geen sprake zijn systeemherstel
brengt ook geen oplossing wie weet waar dit aan ligt en hoe het te verhelpen
alvast bedankt Ronald:(

Van de een op het andere moment kan ik Outlook Express niet meer openen
na het aanklikken van de snelkoppeling op het bureaublad verschijnt er een
venster wat rept over te weinig geheugen of volle schijf en foutcode (0x800C012E,5)
na dit venster gesloten te hebben verschijnt er een venster wat meld dat O.E. niet kan worden gestart omdat MSOE.DLL niet kan worden geinitialseerd O.E. is mogelijk verkeerd
geinstalleerd
Geheugen is zat voor handen schijf is maar half vol en tot opheden werkte het allemaal prima dus van instalatiefout kan er mijnsinziens ook geen sprake zijn systeemherstel
brengt ook geen oplossing wie weet waar dit aan ligt en hoe het te verhelpen
alvast bedankt Ronald:(
Dit probleem is hopelijk gemakkelijk op te lossen door gewoon de msoe.dll file terug te plaatsen in de map C:\Program Files\Outlook Express van de account die nu problemen geeft.

Je kunt de msoe.dll downloaden op deze link.

Laatst bewerkt:
re.

oe.dll is niet weg geweest uit C:/programfiles
en je link werkt helaas niet meer

oe.dll is niet weg geweest uit C:/programfiles
en je link werkt helaas niet meer

Link werkt op zich nog wel.

Klik links onder in de pagina op <-Back
Klik daarna op de M en zoek even naar MSOE.DLL

Het kan geen kwaad om dit eens te downloaden en jouw dll file te vervangen.

Het lijkt er op dat jouw dll bestand op de een af andere manier beschadigd of niet aanwezig is.

ik heb het inderdaad gedownload het is wel 5.0 i.p.v. 6.0
maar de oude is aanwezig en kan dat beschadigen terwijl het niet in gebruik is ?

trowens bedankt voor je reactie

ik heb het inderdaad gedownload het is wel 5.0 i.p.v. 6.0
maar de oude is aanwezig en kan dat beschadigen terwijl het niet in gebruik is ?

trowens bedankt voor je reactie

Hernoem je oude bestand en plaats het gedownload bestand, baat het niet dan schaad het niet.
Als het niet werkt, verwijder dan het gedownloade bestand en hernoem het oude bestand naar de originele naam.

Bestanden kunnen altijd beschadigd raken. Hiervoor zijn meerdere oorzaken te vinden.
Een virus, een stroomuitval een harde reset

re.

Helaas bovenstaande geprobeerd biedt geen verandering:confused:sorry te snel ik probeer nog even te hernoemen
thanx

Laatst bewerkt:
re.

MSOE.dll uitgepakt. Mail komt nu binnen op 2e windows account (beperkte rechten)
terwijl dit nooit eerder werkte ook verzenden lukt hiermee nu
outlook express is via de hoofd account (Administrator) nog steeds niet te openen
maar ik wil wel graag adressenlijst en oude mail terug hoe kan ik dat importeren in de 2e
Account?
Ronald:)

MSOE.dll uitgepakt. Mail komt nu binnen op 2e windows account (beperkte rechten)
terwijl dit nooit eerder werkte ook verzenden lukt hiermee nu
outlook express is via de hoofd account (Administrator) nog steeds niet te openen
maar ik wil wel graag adressenlijst en oude mail terug hoe kan ik dat importeren in de 2e
Account?
Ronald:)
C / Documents and settings /
Dan staan er een paar mappen, waaronder jouw accounts
Jouw account / Local settings / Application Data / Identities / Dan komt er een lang nummer / Microsoft / Outlook Express
Hierin staat alle mail

Ga dus in Outlook express naar Bestand / Importeren / Berichten
Kies daarna voor Microsoft Outlook Expres6
Klik op hoofdidentiteit, zodat dit blauw wordt.
Klik op OK en zoek naar de map die ik hierboven beschreven heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan