Probleem met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Ik heb twee partities

Ik heb een probleem dat op de ene partitie (C) de windows-bestanden/programmabestanden e.d. staan

Terwijl op de andere partitie de bestanden/documenten staan van de gebruikers.

Maar nu wil ik dus alles op de C-partitie zetten en de D-partitie leeg maken zodat ik daar met een Image programma (Acronis True image een image naartoe kan branden).
Ik wil dus de Gebruikers-bestanden knippenvan de D-partitie naar de C-partitie. Maar dit lukt niet: er wordt gezegd:

Kopieer de user folders (desktop, my documents, favorites, en alles wat je wil hebben).
Dan delete je het profiel via rechts te klikken op "my computer" -> properties -> advanced -> tweede settings -> user kiezen -> delete

Zorg dat er geen open files zijn. Anders gaat het natuurlijk niet.
En dat je volledige rechten het over het profiel van de andere users

Geplaatst door The Doctor
Kopieer de user folders (desktop, my documents, favorites, en alles wat je wil hebben).
Dan delete je het profiel via rechts te klikken op "my computer" -> properties -> advanced -> tweede settings -> user kiezen -> delete

Zorg dat er geen open files zijn. Anders gaat het natuurlijk niet.
En dat je volledige rechten het over het profiel van de andere users

Dat kopieren dat gaat dus wel maar bij het plakken krijg ik dus een foutmelding.

de melding is vrij duidelijk, omdat windows deze map nodig heeft voor goed werken, zit er maar een keuze op, windows er opnieuw opzetten, en de map documents en settings niet meer op D: zetten.

Documents and Settings is een systeemmap van Windows die volgens mij niet verwijderd kan worden omdat deze aan een user profile is gekoppeld en er een verwijzing naar wordt gemaakt in het registerbestand.

Je zou eventueel in het registerbestand kunnen kijken of er naar je D: schijf nog verwezen wordt. Als dat zo is zou je de verwijzing kunnen veranderen naar %USERPROFILE%.

Zorg er wel voor dat je alles terug kopieert naar de oorspronkelijke plaats op de C: schijf.

Hier moet je zijn in het registerbestand.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Maximillion

Bijlagen

• user profile.jpg
    user profile.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 30
er is een veel makkelijkere oplossing,

doe een venster open op D: en een venster op C:
sleep met de rechtermuisknop ingedrukt de Documents & Settings van de D naar de C en laat de muisknop los
dan heb je de keuze - verplaatsen (opgelet soms moet het via de zuivere verkenner- 1 venster met mappenlijst) ... maar het lukt wel !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan