probleem met pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter hewo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hewo

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
hello mensen,

ik heb 2 vragen

ik heb een week geleden een msi kt6 FISR2 gekocht met een AMD XP 2800+ en nu word die processor 61 graden: is dat niet te veel?

--------------------

alles werkt perfect op 2800+ ( msn, internet, word, exel etc) maar als ik een zware applicatie probeer te draaien dan slaat me pc ineens uit zoals 3dmarks 2001/2003 of pcmarks2004, met een tik slaat me HDD uit of geeft windows een blauw scherm.
of soms als ik alleen wat op internet aan het surfen ben geeft de pc wel eens een blauw scherm.

n4display.dll
naveng.dll
error ^^^

ik denk dat het de temperatuur is want als ik me pc een hele tijd uit heb staan dan probeer ik bijvoorbeeld 3dmarks weer en dan slaat me pc niet uit.

--------------------

ik heb deze cooler

http://www.spire-coolers.com/fcc.asp?ProdID=95

spa072b2.jpg

bij de link staat dat bij de tests dat de processor 40 graden werd maar bij mij is dat 60 graden en dat snap ik even niet, ik heb er net pasta tussen gedaan in plaats van de standaard thermolaag die er al op zat toen ik de pc kocht.
maar mijn processor blijft 58 tot 61 graden

weet iemand hier iets op hoe het kan en hoe ik het kan verhelpen??

ps ik heb een geforce 2 mx400 en 512 mb geheugen en ik draai windows XP

groeten hewo

Laatst bewerkt:
Temperatuur is niet te hoog, 61 Celsius is vrij normaal voor een AMD onder hoge belasting, dus er moet een andere reden zijn voor het probleem.

Bij mij: Temp van CPU onder vollast 51 graden (volgens speedfan), gegevens;

Gigabyte (Chipset-fan vervangen door Zallman koelblok) met een XP 2600 met een apart aangeschafte stille coolermaster blok met fan, Video Ti4200 128 Mb, werkgeheugen 512 Mb pc 2700. Geen casefans!!

volgens mij brand een AMD XP bij +/- 74 graden weg. mij lijkt 61 dus hoog.

ok bedankt ik zal es op die link kijken

groeten
hewo

Tja bij mij sloeg de PC ook uit en deed vervolgens niets meer.Dat was te wijten aan een defecte voeding.
Dat kan dus ook in jouw geval zo zijn.
Of je temperatuurbeveiliging in je bios staat te laag ingesteld waardoor ie dus ook uitslaat.

misschien helpt het dit even te checken.

En by the way, 61 Graden is hoog maar vrij vaak is ie zo hoog bij AMD.!!

Greetz Neo.

ik heb mijn voeding net nieuwe dus ik denk dat het daar niet aan zal liggen..

ik ben bij een computerhandel geweest en die hield zijn AMD XP's rond de 35 graden dus ik denk dat het wel te heet is.... ( ik heb inmiddels een Spire Whisperock 3 gekocht ) maar temperatuur gaat niet naar benee

greetz
hewo

Geplaatst door hewo
ik heb mijn voeding net nieuwe dus ik denk dat het daar niet aan zal liggen..

ik ben bij een computerhandel geweest en die hield zijn AMD XP's rond de 35 graden dus ik denk dat het wel te heet is.... ( ik heb inmiddels een Spire Whisperock 3 gekocht ) maar temperatuur gaat niet naar benee

greetz
hewo

Ik neem aan dat je er wel koelpasta tussen hebt gedaan en niet teveel?
Het liefst artic silver voor de laagste temps.
En is er genoeg airflow in je kast?
Ik heb zelf met een standaard spire koeler overklokt gedraait op 70 graden ;) Maar deze bleef wel stabiel.

ja ik heb denk ik artic silver gebruikt, want het is zilver

ik heb genoeg airflow denk ik, ik heb cd coolermaster coolers voor in me kast ( die blazen lucht in de kasT ) ik heb op de side panel een sunbeam cooler die de lucht eruit blaast en achter in de bak heb ik een sunbeam cooler die de lucht eruit blaast.... ik neem aan dat dit goed is....

greetz
hewo

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hewo
ja ik heb denk ik artic silver gebruikt, want het is zilver

ik heb genoeg airflow denk ik, ik heb cd coolermaster coolers voor in me kast ( die blazen lucht in de kasT ) ik heb op de side panel een sunbeam cooler die de lucht eruit blaast en achter in de bak heb ik een sunbeam cooler die de lucht eruit blaast.... ik neem aan dat dit goed is....

greetz
hewo

Er is wel airflow maar ik denk verkeerde airflow, warme lucht stijgt namelijk als er dan boven koele lucht word ingeblazen zal deze niet goed naar beneden gaan, je kunt beter de fan's onderin je kast de lucht laten aanzuigen en de fans bovenin de lucht eruit laten blazen dit is de beste manier.

Geplaatst door hewo
ja ik heb denk ik artic silver gebruikt, want het is zilver.-->zegt niks Arctic Silver is een merknaam.
Koelpasta is wel vaker zilver van kleur.;)

ik heb genoeg airflow denk ik, ik heb cd coolermaster coolers voor in me kast ( die blazen lucht in de kasT )-->Dit is goed koude lucht van voor in de kast aanvoeren.

ik heb op de side panel een sunbeam cooler die de lucht eruit blaast--> Deze zou ik omdraaien.Lucht de kast in sturen.
Waarschijnlijk verstoord deze, de lucht naar je processor fan.

achter in de bak heb ik een sunbeam cooler die de lucht eruit blaast--> dit is ook goed warme lucht aan de achterkant van de pc kast afvoeren.
Het liefst alle fan's die je achterin hebt, zo hoog mogelijk

Die Sunbeam, die je achter in je kast hebt, is dat een losse casefan?
1 in je voeding en 1 ernaast?

Laatst bewerkt:
ok ik zal de sunbeam cooler op de zijkant eens omdraaien..

ik heb 1 cooler op de achterzijde van me pc die direct onder de voeding zit... ( die zijn lucht niet al te goed kwijt kan ivm met een rooster met kleine gaatjes )

moet ik dit rooster eruit halen met een dremel ofzo?

zou het hier aan kunnen liggen?

ik heb een spire whisperock 3 ( zou het kunnen zijn dat die het niet kan trekken? ) of dat ie niet goed is gemonteerd?

greetz
hewo

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hewo
ok ik zal de sunbeam cooler op de zijkant eens omdraaien..

ik heb 1 cooler op de achterzijde van me pc die direct onder de voeding zit... ( die zijn lucht niet al te goed kwijt kan ivm met een rooster met kleine gaatjes )

moet ik dit rooster eruit halen met een dremel ofzo?

zou het hier aan kunnen liggen?

ik heb een spire whisperock 3 ( zou het kunnen zijn dat die het niet kan trekken? ) of dat ie niet goed is gemonteerd?

greetz
hewo

Dat rooster kun je eruit halen maar ik denk dat het niet zoveel zal schelen je spire cooler als die voor jouw proc geschikt is dan zal daar het probleem niet aan liggen, een betere cooler word je cpu wel cooler van maar is denk niet nodig, echtr 61 graden is nog acceptabel ik had hem zelf een tijdje op 69 graden. Maar als jij je casefan's in de goede stand hebt zitten en je cpu blijft 61graden dan zou ik nog eens kijken hoeveel koelpaste je hebt gebruikt, je moet namelijk een heel dun laagje aanbregen ik doe dit zelf met een Coca-Cola Kaart , maar bankpasje of vergelijkbaar is natuurlijk ook goed. Het is ook alleen om de gaatjes in je koelblok op te vullen. Maar nogmaals 61graden is niet super heet. Is je systeem verder stabiel?
Je mag me ook wel ff op msn toevoegen mijn nickname en dan @hotmail.com erachter ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan