Probleem met PCI64 kaart..?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben CyMFan

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2003
Ik heb sinds kort Windows 2000 professional (engels) op m'n pc gezet (PII 400mhz)

En eerst deed mijn geluidskaart(Sound Blaster PCI64) het wel onder dit nieuwe systeem, maar erg slecht.

Dus ik zocht naar nieuwe driver ervoor, had die gevonden (het is de juiste, modelnr: ES1370, officiele driver voor die geluidskaart voor windows 2000 pro). Maar daarna deed het geluid het helemaal niet meer.

Dus toen ging ik weer terug naar de oude (van windows 2000 pro cd) driver. Maar het geluid wil het niet meer doen. Eerst zegt hij dat er een conflict is met het adres, ik weet hoe je dit kunt verhandelen, maar ook dit mocht niet baten. Zonder uitroeptekens of vraagtekens.

Althans, hij zegt dat er geen conflict (meer) is, maar telkens als ik hem probeer opnieuw te installeren, zegt hij dat er toch weer een conflict is (te weinig bronnen) maar nadat ik de bronnen verander en dan herstart is het toch goed. Maar het geluid wil het niet doen... en nee, het is niet de bios etcetera, die is in orde, dat heb ik al gecheckt..

Weet iemand nog een oplossing voor deze verloren jongen :p . En ik maar denken dat ik nu wel meer dan zat computer kennis had (heb informatica) om dit zelf op te lossen :confused:

HELP :(

welkom op helpmij!!

Heb je al geprobeerd om je kaart in een ander PCI slot te steken? Mijn ervaring met oudere pc's is dat dat soms conflicten kan oplossen.

Bronnen staan over het algemeen standaard al goed. Als je dat gaat veranderen krijg je over het algemeen ook een melding dat je problemen kunt krijgen, omdat ze standaard immers al goed staan.

Laatst bewerkt:
Hmm, dus met Windows 98 kon hij wel telkens in hetzelfde slot staan..maar nu zou ik het moeten veranderen?

Klinkt onwaarschijnlijk, maar ja, ik ben wanhopig, dus ik zal het zeker proberen :) op hoop van zegen dan maar

Download eerst deze driver.
Verwijder daarna je geluidskaart uit app. beheer, en installeer de nieuwe.

Greetz Patrick

patrickt, hoe moet je deze driver in godsherensnaam installeren ? :eek:

allemaal vreemde extensies, hoe? wie? wat? waar? maar vooral HOE?

Ik denk dat ik heb gevonden waar het probleem zit!! Nu nog ff restarten en eens kijken :D

Mwah, was zo'n installatie programma voor win2k voor de juiste kaar van Creative, maar helaas het werkte niet..

her vreemde is, ik heb naast win2k pro ook windows 98 er nog op staan..hier doet de geluidskaart het WEL..dus ik vind het nog steeds vreemd om in de pc van slot te verwisselen :confused:

Daarbij heb ik nu de correcte drivers gevonden, maar die wil die niet installeren omdat "your sound blaster card is not installed, make sure your sound blaster -hardware -hardware is installed" Daar wordt ik alleen nog wilder van. ARGH..zou het dan toch aan de Bios kunnen liggen?

Iemand die misschien weet wat je daaran kan doen? (ben nogal panisch om iets in de bios te veranderen dus..:confused: )

Download de driver die ik je gegeven heb.
Pak dit bestand uit, en onthou waar hij op je HD gezet wordt.
Ga nu naar apparaat beheer, en rechtsklik op je videokaart, en kies voor het bijwerken van je stuurprogramma.
Laat hem nu zoeken naar het bestand wat je uitgepakt hebt.
De rest gaat vanzelf.

Greetz Patrick

Hmm, tis veel makkelijk als ik dacht,

ik moet de irq in de bios veranderen naar een andere die vrij is :confused: , maar, nu weet ik niet in welke van de 4 slots, de geluidskaart is..enig idee hoe ik dit moet ontdekken welk slot hij zit, zonder de pc uit elkaar te halen?

Dat was het dus weer niet..nou ja, dan maar windows 2000 pro weer eens efkes opnieuw eroverheen installeren..er zit niets anders op...

argh ^*%%^* pc's ook altijd

Geluidskaarten zitten op IRQ 5 en IRQ 11 (als ik mij goed herinner)

Laatst bewerkt:
aha, ja ik had hem op 5 gezet nu, maar in het (ik heb win2000 pro ENGELS!!) in het device menu, daar staat by IRQ dat ik 09 gebruik, en ik kan het daar niet veranderen :( . Terwijl ik hem in de bios op 5 heb gezet (ja het goede slot etcetera)..

ARGH , als dit zo doorgaat ligt m'n pc dadelijk uit het raam denk ik :thumb:

Dit las ik op een ander forum, misschien kun je daar wat veranderen

Kijk in: config/systeem/apparaatbeheer selecteer daar computer (bovenste) en kies eigenschappen. 4 soorten eigenschappen zie je waarvan 1tje je IRQ's zijn. Kijk of er meerdere apparaten hetzelfde IRQ gebruiken!

Of de Bios settings op Default zetten, dan krijg je weer de fabrieksinstellingen.

M'n geluidskaart doet het weer :D , dank je wel Tanja..het was inderdaad dat IRQ gekloot :confused:

maar goed, hij gaat wel nog steeds een beetje haperig / storing af en toe, maar daar moet ik dan maar mee leven :cool:

Beter een beetje geluid dan de pc uit het raam:D Misschien is het nu nog een juiste driver probleem of iets anders klein.

Succes ermee:thumb:

En nu ben ik verschillende drivers aan het uitproberen om het geluid soepel te maken..:)

Nog 1 vraagje:

Hoe installeer je wavesets and wat zijn het precies (heb ze al gedownload) :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan