probleem met ping.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

rein76

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
16
goede dag,

ik heb een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
in mijn taakbeheer komt zonder dat ik iets met ping doe ping.exe als proces in beeld.
als ping.exe actief is gebruikt hij bijna alle cpu.
ik heb er al meerder malware en antivirus scanners erop los gelaten maar zonder succes.
ping.exe zelf is ook niet besmet dus het lijkt dat er een programma ping.exe start.
als ik het proces beeindig dan start hij de ene keer meteen weer en de nadere keer durt het ongeveer een minuut.
kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde probleem gehad.
mvg Rein
 
Ik heb ping.exe op mijn computer opgestart, maar had geen problemen ermee en het programma sloot in 2 seconden automatisch af.

Ik kan je niet verder helpen! Alleen een ding: VERWIJDER PING.EXE NIET! DIT IS EEN WINDOWS PROGRAMMA DAT WINDOWS BIJ OPSTARTEN NODIG HEEFT! WEG = PC KAPOT!
 
Ping is geen proces maar een tooltje. Dus er is absoluut iets mis. Zoek naar alle ping.exe bestanden vanuit een dosbox (sneller dan windows) c:\> Dir ping.exe /s en daarna dir ping.exe /s /ah

De /s zorgt voor het zoeken in alle mappen en /ah naar verborgen bestanden.

Het zou mij niets verbazen als je meerdere bestanden vindt die niet allemaal dezelfde grootte hebben.
 
en ping kun je gewoon weggooien, doet helemaal niets in windows, werkt alleen via de dosprompt.
 
Het lijkt niet van ping.exe zelf af te komen.
ping.exe staat maar 2x op mijn pc bijde met een datum van 2008.
1x windows\sys32
1x windows\winsxs\x86_microsoft-windows-ping-utilities
 
Kun je de taak 'killen' of komt deze automatisch terug?
 
als ik het proces kill dan start hij de ene keer meteen weer en de nadere keer durt het ongeveer een minuut.
 
Klinkt toch echt als een virus of iets dergelijks. In dit geval zou ik een live Cd van Knoppix downloaden en daarmee booten en de PC nog een keer scannen, maar dan 100%, dus echt alle bestanden. Eventueel via een online virusscanner zoals die van TrendMicro.
 
zal nog eens wat scanners eroverheen gooien snap er niets van.
had o.a fsecure online en nog een online scanner er pas geleden overheen gegooid dus zal dat nog eens doen inclusief trendmicro.
alvast bedankt voor jullie hulp.
ps als jullie nog iets te binnen schiet hoor ik het graag
bedankt mvg Rein
 
wat me nog wel opvalt is dat het ping.exe dat het probleem veroorzaakt als gebruikersnaam in taakbeheer systeem heeft. als ik ping zelf start is de gebruikersnaam gewoon administrator zoals ik ingelogd ben
 
Beste mensen,
allereerst bedankt voor jullie reacties.
het lijkt erop dat het probleem is opgelost.
na nogmaals meerdere programma's laten sporen naar het probleem toch nog maar eens op het net gezocht en iemand gevoden met hetzelfde probleem.
rootkit.win32.tdss.tdl4 lijkt het probleem te zijn.
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=31741
via bovenstaande linkje uitgekomen op TDSSKiller.exe het programma was na ongeveer een min klaar met scannen en wilde de server opnieuw opstarten. pfff weer opnieuw opstarten en hopen.
server staat nu al weer ongeveer een half uur aan en zie nog geen ping in mijn processen.
zelf even ping gestart via cmd deze werkt nog steeds en stopt ook netjes na het pingen.
dus geen ping pang of pong meer maar een rustig processortje
mvg Rein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan