Probleem met Pink voor transparante bitmaps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Ik werk met allegro en mits je een bitmap wilt met een transparante achtergrond moet je deze rose maken (255,0,255).

Het probleem is dat als ik met Photoshop werk dit de kleur rose met de randjes van mijn plaatje mixed en dus alles een rose lijn eromheen heeft.... Windows Paint doet dit niet maar is verder echt te waardeloos om te gebruiken.

Wie weet een goede manier om plaatjes te maken voor Allegro games? Goede foto editor die de plaatjes zoals paint behandelt of de juiste optie voor Photoshop zodat ie die randjes met rust laat?
 
Hier is een kleine "hack" van mijn zijde, nog steeds omslachtig maar het werkt wel.

Foto's gewoon bewerken in photoshop. Opslaan in gif met transparante achtergrond, dit toevoegen aan een flash project... Uitvoeren als .swf. en dan met een picture extractor de plaatjes eruit halen. Ik heb 123 Flash Image Extractor die ze uitvoert in .PNG. Deze dan openen in paint, opslaan in 24 bits en de achtergrondkleur omzetten in Pink... De randjes zijn er dan niet....

Begrijpen jullie het een beetje?

Als iemand het antwoord voor Photoshop weer hoor ik het graag, las van iemand anders dat ie het met Macro's had opgeslost in Photoshop maar er stond niet bij hoe en wat.
 
Dat heet in PhotoShop antialiasing, en dat is iets wat in de jaren '90 nog niet bestond. Gezien het feit dat Allegro is ontwikkeld om te draaien op pixel art, en je daarbij zelf de antialising moest doen, kon je er rekening mee houden. In photoshop kan je volgens mij wel antialisng uit zetten, maar ik weet niet precies hoe... In paint.NET kan je wel "sharpen edges" uitvoeren, dan word de antialising weggehaald.
 
Heb de optie in photoshop voor de lasso knip tool gevonden en dat werkt idd, ook voor text is het er maar niet voor de bij mij zo favourite clone stamp tool helaas.

Ga paint.net zo eens installeren, hoop dat dat werkt voor me :)

PS: Wat voor game ben je zelf aan het schrijven?
 
Ik ben een soort 2D topview shooter aan het maken in Allegro, zal het hier posten in het "Test mijn programma"-forum...
 
Laatst bewerkt:
Kun jij me dan uitleggen waar ik die optie "sharpen edges" ergens kan vinden in paint.net want ik kan hem niet vinden en heb hetzelfde probleem als in photoshop...

Wel een optie "Sharpen" maar dit doet niks met de edges...
 
Ik heb het even nagekeken en dat is een plugin welke ik lang geleden heb geïnstalleerd en die nu niet meer gedownload kan worden. Ik zal kijken of ik hem vanaf mijn computer hier kan posten, maar dat kan even duren.
 
Heb het nog niet gevonden. Wat je wel kan proberen is te werken met de outline-plugin. Je moet dan de outline gaan selecteren met de magic wand tool en die dan verwijderen. De kanten worden nu als het goed is vrij hoekig, maar het paarse is weg. Voor de outline-plugin en vele andere plugins kan je op het Paint.NET pluginforum rondkijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan