• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met plaatsing gegevens met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaar

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Ik heb een soort copy paste probleem met vba. Vanuit het inkoopscherm wil ik een rij kopieëren naar het voorraadscherm om te laten zien dat deze nog in behandeling is. Ik krijg deze niet goed voor elkaar. Ik heb het nu zo ver dat de eerste inkoopbestelling in de rij kan plaatsen, maar als ik een 2e bestelling plaats wordt deze hier overheen geschreven. De schermen die gebruikt worden voor deze handeling zijn in het groen weergegeven. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt :thumb:

edit: bestand zat niet bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een soort copy paste probleem met vba. Vanuit het inkoopscherm wil ik een rij kopieëren naar het voorraadscherm om te laten zien dat deze nog in behandeling is. Ik krijg deze niet goed voor elkaar. Ik heb het nu zo ver dat de eerste inkoopbestelling in de rij kan plaatsen, maar als ik een 2e bestelling plaats wordt deze hier overheen geschreven. De schermen die gebruikt worden voor deze handeling zijn in het groen weergegeven. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt :thumb:

edit: bestand zat niet bijgevoegd.

Klopt. Kijk maar naar onderstaande code:

Code:
LR = Worksheets("Voorraadscherm").Range("A3").Row + 1

LR is ALTIJD 4.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je bedoelt dat de range altijd A4 is? Het is de bedoeling dat er een lijst gemaakt wordt net als bij de andere sheets. Daar komen ze ook onder elkaar, hier wil dit nog niet lukken. De problemen die ik de hele tijd tegenkom is dat of de regel wordt overschreven (in het geval als er geen xlup/down etc staat of dat de regel verkeerd wordt geplaatst en buiten het scherm valt.

Je bedoelt dat de range altijd A4 is? Het is de bedoeling dat er een lijst gemaakt wordt net als bij de andere sheets. Daar komen ze ook onder elkaar, hier wil dit nog niet lukken. De problemen die ik de hele tijd tegenkom is dat of de regel wordt overschreven (in het geval als er geen xlup/down etc staat of dat de regel verkeerd wordt geplaatst en buiten het scherm valt.

Inderdaad.
Verander de code die ik in mijn vorige reactie heb gestuurd door:
Code:
If Worksheets("Voorraadscherm").Range("A4") = "" Then
    LR = 4
Else
    LR = Worksheets("Voorraadscherm").Range("A3").End(xlDown).Row + 1
End If

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.