• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met plakken speciaal, waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy 1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo,

ik heb een selectie van cellen bestaande uit formules. Deze selectie kopïeer ik en plak ik als waarden in een andere sheet.

Een groot aantal van deze formules geeft een uitkomst zonder resultaat en dus een lege cel. Dit is goed.

Als ik de selectie echter kopïeer en plak als waarden in een nieuwe sheet dan lijken de doelcellen ook daadwerkeljk leeg te zijn. Er staat geen formule meer in en er staan geen waardes in. althans geen waardes de je kunt zien, het is geen spatie, het is ook geen tekst in dezelfde kleur als de kleur van de cel.

Echter toch plakt hij iets mee wat je niet ziet. Dat zie ik omdat een formule die naar de "nieuwe als waarden geplakte cel" kijkt aangeeft dat de waarde >=1 is. Dit terwijl de cel leeg is. Als ik op de cel ga staan en op delete klik, dan is hij pas echt leeg.

Iemand enige ervaring hiermee?

Vast bedankt!

Ik heb even een paar "testen" uitgevoerd op de betrokken cellen, zie bijlage.

Bijlagen

Superbedankt, maar mijn kennis schiet tekort om nu te besluiten hoe het op te lossen. De cel komt tot stand uit een verticaal zoeken formule waarvan de uitkomst #N/B is. De #N/B hou ik onzichtbaar door de formule ISNB te gebruiken:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A12258;'2006-1'!A:B;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(A12258;'2006-1'!A:B;2;ONWAAR))

Het wijzigen van deze formules zal lastig gaan. Ik zou dus naar een manier om te plakken, maar hem dan dus geheel zonder inhoud te plakken. Het gaat om zeer veel cellen dus ik kan ze niet allemaal handmatig afgaan en op delete klikken..

Enig idee?

De formule wijzigen die naar de geplakte waarde kijkt:
formule die naar de "nieuwe als waarden geplakte cel" kijkt aangeeft dat de waarde >=1 is.
Je kan de formule laten kijken of het én een getal is, én groter of gelijk aan 1.

Dank je! Weet je welke formule nodig is om te bepalen of iets een getal is? Deze gebruik ik nu:

=ALS(AANTAL.ALS($B2:$L2;">=1")>=1;ALS(AANTAL.ALS($P2:P2;"N")>=1;"";ALS(C2="";ALS(D2>=1;"N";"");""));"")

Gebruik de functie "isgetal" of "isnumber" in het engels.

Nee dat werkt dus niet zo.. Ik heb een kopie van de werkelijke sheet bijgevoegd om het beter te begrijpen.. Hoop dat iemand kan helpen en bij voorbaat hartelijk dank!

Bijlagen

roy,

volgens mij staat er in de cel een spatie.

als je in onderstaande formule de "" eens vervangt door 0.

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A12258;'2006-1'!A:B;2;ONWAAR));[COLOR="darkred"]""[/COLOR];VERT.ZOEKEN(A12258;'2006-1'!A:B;2;ONWAAR))

en vervolgens de 0 waarden verbergen.

is dit een oplossing?

Hartelijk dank voor jullie hulp, het is gelukt! Had beide opties kunnen gebruiken, die van Wher kon ik het snelste implementeren.

superbedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan