Probleem met Portforwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkethunder

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Beste mensen,

Ik ben al een tijd bezig om te proberen een Teamspeak servertje op te zetten voor mijn maten. nooit problemen mee gehad tot we over gingen op Telfort.

Ik heb nu de modem: ZyXel P-2602R-D1A
en router: Sitecom Wireless Network Broadband Router 54G

Want mijn probleem nu is dat als ik een port forward op mijn Modem dan blijkt hij niet open te gaan, ik gebruik tijdens de forward de IP die ik toegewezen krijg van mijn Modem "192.168.1.34".

EDIT: Ik krijg de IP door van mijn router: "192.168.0.100" als ik de de kabel in de WAN slot doe achter in mijn router

Ook als ik de DHCP Uitzet van mijn router wat mij vertelt is te doen pakt niet goed uit.
ik krijg dan geen internet verbinding en ook niet als ik een vast IP instel.

De netwerk kabel van de modem naar router zit niet in de WAN slot.

Kan iemand me verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Je vergeet dat er ook een firewall-regel moet worden ingesteld.

Kijk even hier, hoofdstuk Firewall Configuration.
Stel een WAN-to-LAN regel in die toestaat dat de door jou gebruikte Teamspeak poortnummer naar je pc mag worden doorgeleid.
Maak eerst een customized service aan (pagina 170-171) met de poortinstellingen die bij jouw Teamspeak horen, en maak dan een Wan-to-Lan regel die Any toestaat om via die aangemaakte customized service te verbinden met Single Adress 192.168.1.34

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik moet de kabel die van de modem naar router gaat niet in the WAN Slot doen achter in m'n router want dan krijg ik een IP van mijn router toegewezen.

Ook heb ik het gedaan wat je me had vertelt en krijg nog steeds

Error: I could not see your service on 82.168.145.103 on port (8767)
Reason: Connection timed out

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt dus 2 routers achter elkaar staan. Dat betekent 2x portforwarding (namelijk 1x in elk van de 2 apparaten) én in beiden controleren of er een firewall actief is.

Op de Zyxel: Ik neem aan je eigen router 192.168.1.33 heeft gekregen van de Zyxel, dus je zult portforwarding én een firewall WAN-to-LAN regel moeten maken die Teamspeak verkeer mogelijk maakt naar je eigen router.

Op je eigen router: Op je eigen router moet je dan portforwarding instellen naar 192.168.0.100 voor de Teamspeak poorten. Kijk ook na of die eigen router ook een firewall actief heeft staan, want anders moet je daar ook weer voorzieningen treffen.

In de laatste plaats moet je nog op je pc zelf nakijken of er een firewall actief is. Als je inderdaad een firewall actief hebt op je pc, dan zul je daarin de Teamspeak-server software 'serverrechten' moeten geven (of de poorten toelaten die je teamspeak-server software gebruikt).

Succes ermee,

Tijs.

Mijn router staat aan als server en mijn modem staat de DHCP ook aangegeven als server.

het probleem is als ik de ROUTER als client of disable doe geen internet meer heb

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat er iets moet worden uitgeschakeld?? Lees nog eens terug: Ik disable geen router-functionaliteit, ik disable geen DHCP server functionaliteit.

Voor een economisch verantwoorde vergoeding wil ik desnoods alles zo ombouwen voor je dat je maar 1x portforwarding nodig hebt, en je eigen router dus een (draadloze) accesspoint / bedrade switch wordt i.p.v. een router.

Tijs.

mij is dus wijs gemaakt dat ik de DHCP op de ROUTER, dus de Sitecom moest uitzetten.

Ik zal het nog even 1 keer goed doornemen en laat het je zeker ff weten.

ook heb ik teamviewer tot mijn beschikking voor als je wilt zien wat en hoe alles nu staat

ook wil ik ff weten of ik nu de kabel van de modem naar de router idd in the WAN slot moet ja of nee, want als ik dat doe krijg ik dus de IP van de router toegewezen. "192.168.0.100"

Alvast bedankt.

Waar jij het over had is hetgeen ik tegen vergoeding wel voor je wil regelen: Het omzetten van je Sitecom naar een draadloze accesspoint/switch, zodat alleen de Zyxel router- en DHCP server functionaliteit biedt.
Bij die 'ombouw'-setup wordt een LAN-poort van de Sitecom verbonden met de Zyxel ipv. de WAN-poort.

Maar pas voorlopig niets aan: Probeer het eerst zoals ik heb aangegeven. Het ombouwen kan altijd nog.

Tijs.

Ik heb het ff doorgenomen maar aangezien ik best wel onbekend ben hiermee en het daardoor waarschijnlijk niet werkt.

Hier is wat ik heb gedaan met het resultaat dat het niet werkt

ps. als ik port 80 forward met IP 192.168.1.254 op de Zyxel dan ziet hij hem wel als open poort
maar weer niet als ik dat doe met 8767, 51234 of 14534

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 44
  • 2.jpg
    2.jpg
    94 KB · Weergaven: 37
  • 3.jpg
    3.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 27
  • 4.png
    4.png
    88,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Eerste bijlage, onderste plaatje: Je hebt op de Zyxel alle firewall zaken uitgezet (alle default rules staan op Permit). Jammer dat je de firewall niet wilt gebruiken.
Omdat WAN-to-WAN/Router op Permit staat nu zou iedereen op Internet remote je router kunnen beheren als ze het wachtwoord hebben.
Zet dus (in ieder geval) de standaard rule WAN-to-WAN/Router op Deny.

Tweede bijlage: Je WAN-to-LAN regel klopt niet. Je moet een nieuwe rule maken die verwijst naar het WAN ip-adres van je Sitecom (zal wel 192.168.1.33 hebben, zoals ook blijkt uit je 3de bijlage).
Blijf af van de multicast-range waar je nu Teamspeak hebt toegevoegd.

Derde bijlage, bovenste plaatje: Zie dat de Sitecom ook een Firewall schijnt te hebben (zie menu balk in je browser, daar staat ie tussen Wireless Settings en Toolbox).

Vierde bijlage: Geen opmerkingen

Succes,

Tijs.

Eerste bijlage, onderste plaatje: Je hebt op de Zyxel alle firewall zaken uitgezet (alle default rules staan op Permit). Jammer dat je de firewall niet wilt gebruiken.
Omdat WAN-to-WAN/Router op Permit staat nu zou iedereen op Internet remote je router kunnen beheren als ze het wachtwoord hebben.
Zet dus (in ieder geval) de standaard rule WAN-to-WAN/Router op Deny.

Heb nu WAN TO WAN/Router Reject gezet.. voor de rest is alles goed begrijp ik ?

Tweede bijlage: Je WAN-to-LAN regel klopt niet. Je moet een nieuwe rule maken die verwijst naar het WAN ip-adres van je Sitecom (zal wel 192.168.1.33 hebben, zoals ook blijkt uit je 3de bijlage).
Blijf af van de multicast-range waar je nu Teamspeak hebt toegevoegd.

Alleen nieuwe Rule maken die verwijst naar de WAN ip van de router ?

Derde bijlage, bovenste plaatje: Zie dat de Sitecom ook een Firewall schijnt te hebben (zie menu balk in je browser, daar staat ie tussen Wireless Settings en Toolbox).

Bij firewall staan die opties van Portforwarding ect te zien op Bijlage 3 eerste plaatje

Vierde bijlage: Geen opmerkingen

Succes,

Tijs.

Laten we het even buiten het forum houden, dan kun je later de plaatjes terugplaatsen met de instellingen die zijn gedaan.
Doe het even zo: Klik even op mijn schuilnaam links van deze posting, en kies Stuur e-mail naar dnties
Zet daar je mail-adres, liefst ook MSN-naam en liefst ook tel. nummer in.

M.b.t. je opmerkingen:
Nu je de firewall hebt uitgeschakeld op de Zyxel voor Wan-to-Lan hoef je daar niets meer in te stellen, want alles staat toch al op Permit.
M.b.t. Wan-to-Wan/Router is het heel goed dat je die nu op Reject hebt gezet om de reden die ik je al gegeven heb.
M.b.t. portforwarding lijkt alles goed te staan, zowel in de Zyxel als in de Sitecom
M.b.t. firewall op Sitecom: Je hebt de Advanced sectie open nu (zal wel onder Toolbox hebben gestaan in het menu). Dit is m.i. dus NIET de firewall-instellingen van de Sitecom die je toont daar óf het staat in een van de andere 'tabbladen' (je toont het 'tabblad' Portforwarding').

Ik hoor het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
M.b.t. firewall op Sitecom: Je hebt de Advanced sectie open nu (zal wel onder Toolbox hebben gestaan in het menu). Dit is m.i. dus NIET de firewall-instellingen van de Sitecom die je toont daar óf het staat in een van de andere 'tabbladen' (je toont het 'tabblad' Portforwarding').

Toch krijg ik dat te zien als ik op Firewall druk.

En als het goed staat snap ik nog steeds niet dat er geen toegang is

Port 8767 is closed on 82.168.145.103. ( Getest Via : " http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ " )

Ik heb ook eerder gemeld dat je op je pc zelf ook een firewall kunt hebben (bijv. geïntegreerd in Norton, McAfee, ESET produkten etc. of de Windows Firewall of een apart firewall programma).

Zoek/kijk daar dus ook naar.

Verder is het van belang dat je zelf inderdaad op deze geportforwarde poorten 'luistert' met je Teamspeak server programma op dit moment.
Dit kun je checken op je pc:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netstat -ano | find /i ":8767"
etc. voor de andere 2 poorten
Tussen -ano en find staat een pipeline-teken (Shift-\ op de meeste toetsenborden)

Succes,

Tijs.

OMG >.<

Heb niet telkens gekeken of hij het deed met de applicatie zelf alleen de poorten gecheckt op die sites.

Nu blijkt dat hij het doet. :o:o:o

Hardstikke bedankt voor uw hulp AA++

:D:D:D Mooi dat het nu werkt.

Als je dat nog niet gedaan had, klik nog even op "Vraag is opgelost", iets verder rechts naar beneden op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan