Probleem met power saving

Status
Niet open voor verdere reacties.

thoma158

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Ik heb een vreemd probleem:
Nadat ik de pc van een vriendin heb geformatteerd en opnieuw heb geinstaleerd met Windows XP krijg ik nadat ik de pc aanzet het volgende probleem:
de monitor gaat uit en op het scherm verschijnt Power Saving Settings.
Het systeem gaat wel verder maar omdat de monitor uitgaat zie ik niets meer.

Na diverse malen formatteren en opnieuw installeren stuit ik elke keer op het zelfde probleem. Heb al een andere harde schijf erin gezet en dat lost het ook niet op.

Heb voor de test ook een keer Good old Windows 98 geinstalleerd en dan is er geen enkel probleem en kan ik gewoon werken op de pc.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe of wat ik moet aanpassen om ook onder Windows XP te kunnen werken?

Alvast bedankt voor de moeite

Laad hij het xp laadscherm nog wel zien of dat ook al niet meer. Zoja probeer eens via veilige modus erin te komen(F8 indrukken voordat windows opstart)

Laad hij het xp laadscherm nog wel zien of dat ook al niet meer. Zoja probeer eens via veilige modus erin te komen(F8 indrukken voordat windows opstart)

Ik kan hem in veilige modus inderdaad wel opstarten en dan werkt het allemaal.
Alleen zogauw ik daarna weer opnieuw opstart in de gewone stand dan gaat het scherm weer uit met dezelfde melding.

Staat je resolutie niet te hoog voor je beeldscherm? Of zijn je drivers misschien verouderd? Start nog eens op in de veilige modus (met netwerk), en kijk dan bij Apparaatbeheer even wat voor beeldschermadapter je hebt.

Staat je resolutie niet te hoog voor je beeldscherm? Of zijn je drivers misschien verouderd? Start nog eens op in de veilige modus (met netwerk), en kijk dan bij Apparaatbeheer even wat voor beeldschermadapter je hebt.

Het gekeken en daar vind hij inderdaad een vreemd type monitor, heb deze verwijderd en opnieuw opgestart. Nu loopt hij inderdaad door en krijg gewoon windows bureaublad.:)

Alleen zogauw ik de instellingen van de monitor verander gaat hij gelijk wer uit.:confused:

Dat duidt toch wel op een driverfout, even in de veilige modus met netwerktoegang naar de site van de fabrikant van je videokaart, kijken of er een update voor de drivers is.

Dat duidt toch wel op een driverfout, even in de veilige modus met netwerktoegang naar de site van de fabrikant van je videokaart, kijken of er een update voor de drivers is.

Ga inderdaad even op de site kijken voor nieuwe drivers. Heb hem nu met basis instellingen draaien op een lage resolutie. Maar hoop met de juiste/nieuwe drivers dit op te lossen. Nou even kijken of er bij Fujitsu/Siemens een andere manier is, want de site loopt elke keer vast als ik het type en serienummer invoer. Bedankt alvast voor je reactie en moeite.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan