Probleem met printen van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mugaru

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Berichten
84
Hallo Helpmij-ers,


Ik ben bezig met een database die uiteindelijk een bon moet gaan printen..
het geheel werkt ook dankzij de mensen uit het Visual Basic forum.
Het is voor te laat briefjes

Nu komt het volgende;

We hebben een formulier gemaakt wat er als volgt uitziet:

LeerlingNummer:

Naam:

Klas:

Reden:


Nu komt er bij de bonnenprinter helaas een probleem,

Hij print niet netjes het bovenstaande formulier maar, er worden spaties mee gegeven,
dan ziet het er ineens als volgt uit:

Leerlin gNummer

Naam

Klas

Rede n

De gegevens die er op horen te staan, worden ook met spaties uitgeprint.

Op het formulier in Access staat alles wel normaal.

Is dit een bekend probleem? Of is het een heel raar probleem?


Alvast bedankt.


Groet,

Mug áká Bas:d
 
Hallo,

Het is waarschijnlijk handiger om een rapport te maken van je formulier en een print knop te maken op je formulier.

Je maakt bijvoorbeeld RPT_TeLaatBriefje
In de printknop zet je dan de volgende code:
Code:
DoCmd.OpenReport "RPT_TeLaatBriefje"
DoCmd.PrintOut
DoCmd.Close

Succes
 
Ja, dat hebben we al.. alleen het rapport geeft dus een spatie na 4 letters.. staat heel raar.. en een oplossing hebben we nog niet gevonden.

Eerste keer hebben we het rapportje opnieuw gemaakt en dat werkte wel.
Vervolgens deed hij het opnieuw, en mocht het opnieuw maken van de report niet meer baten..
 
Heb je de uitlijning van het tekstvak wel goed staan? Is de besturingselementbron van het tekstvak één veld, of een formule? Heb je een aparte instelling op de printer?
 
De uitlijning zal ik even bekijken, hier een foto'tje (BLACKBERRY KWALITEIT) van het printje,
helpmij.jpg
 
het lijkt erop dat de uitlijning van de laatste regel verkeerd staat.
 
Hm.. de uitlijning hebben we een hele tijd mee geknoeit.. maar geen enkele verbetering...
Andere suggesties?
 
Is er dan misschien een manier om hem in een wordsjabloon te krijgen? Zo ja, welke code moeten we daarvoor gebruiken?

Dit lijkt mij de enige oplossing aangezien we het probleem van de witregels niet opgelost krijgen.

alvast bedankt./
 
Kun je niet een voorbeeldje maken? Dit lijkt zo'n onnozel probleem, dat het toch echt op te lossen moet zijn...
 
Ik zal even een Database stukje opsturen, de log en het printje, Het printje worden gegevens uit de log gehaald. die via een formulier daarin worden geplaatst.

http://www.megaupload.com/?d=O282SDKL hier het DB Bestand.. misschien dat iemand anders even zou willen kijken...
 
Hm, die opent hij niet, Onbekende database indeling..

Wij printen trouwens met een bonnenprinter (TSP 650 uit mijn hoofd)

Even als opmerking; Ik ben iedereen dankbaar voor de hulp.
 
Haha ik denk dat we het probleem nu hebben gevonden :p.. we moeten de pagina breder maken als het blaadje... maar we gaan er wel uitkomen!

Bedankt iedereen ;)

@ hierboven; Super dat je even wat heb geprobeerd.. dankzij jou formulier gaan we het uiteindelijke resultaat een stuk beter maken. :thumb::thumb::thumb::thumb:
 
oke dan toppie :)
ja ik had in mijn andere bestandje nog het printknopje gemaakt maar dat lijkt ook gelukt?
dus de vraag kan op status opgelost? :)

succes verder
 
Ja, We hebben zo goed als alles al af.. alleen het uitprinten lukte niet helemaal.. maar zoals het er nu uitrolt.. is goed genoeg.
we zullen nog wel wat moeten aanpassen.. maar dat komt allemaal wel goed!
Hartstikke bedankt!

En ja, de status kan op opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan