• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met printen van rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petval

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2010
Hallo,

Sinds deze maand heb ik het roosteren overgenomen (voor vrijwilligerswerk). Ik heb de excelbestanden gekregen van degene die voor mij de roosters maakte. Het maken van het rooster was geen probleem maar ........afgelopen vrijdagavond heb ik het eerste rooster via de mail verstuurd naar alle vrijwilligers en van een aantal kreeg ik de reactie dat ze het rooster niet uit konden printen (alles was heel klein en onleesbaar, terwijl ik het rooster ook naar mezelf had gemaild en dat kon ik wel gewoon uitprinten), na wat aanpassingen heb ik als test het rooster naar 2 vrijwilligers gestuurd, zij kregen eerst een stuk of 12 pagina's met wat lijntjes en vervolgens eindelijk het rooster (toen wel leesbaar). Uiteindelijk heb ik het excelbestandje omgezet naar een PDF bestand .......nu moest het goed gaan dacht ik .......maar nu krijg ik wéér van iemand de melding dat hij het niet uit kan printen :confused:

Ik werk met Microsoft Excel 2007 (maar eventueel ook met Open Office Calc).

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? (in de bijlage als het goed is het rooster zoals ik het vrijdag heb verzonden, misschien kan iemand hier iets in ontdekken?)

Bijlagen

Petval , welkom op het forum . Ik zou proberen om het afdruk bereik vast te leggen ( benoemen ) Je kan dit vrij vlug selecteer de range die je wil printen en druk dan op Afdruk bereik bepalen .

Bijlagen

• afdruk.jpg
    afdruk.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 57
Voor het afdrukken zou je het afdrukbereik moeten instellen, dan moet het goed gaan.

Cobbe

Petval , welkom op het forum . Ik zou proberen om het afdruk bereik vast te leggen ( benoemen ) Je kan dit vrij vlug selecteer de range die je wil printen en druk dan op Afdruk bereik bepalen .

Bedankt voor het welkom. Is het echt zo simpel? (*zich nu erg blond voelt*)

Bedankt voor jullie reacites!

Is het voldoende als ik dat afdrukbereik instel of moeten de ontvangers dit ook doen als het printen nog problemen oplevert? (of kan het printen dan geen problemen meer opleveren?)

Indien je het bestand naar PDF print hoeven de ontvangers niets meer aan te passen.

Cobbe

Ik ga het meteen uitproberen en naar iemand mailen die nog problemen had met uitprinten. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost. Mocht het niet zo zijn dan kom ik wel weer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan