probleem met printer-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruurd1512

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Goedemorgen een ieder, ik heb een 2e hands HP Deskjet 815C printer met scartaansluiting gekocht.
Mijn pc herkent wel de nieuwe hardware, maar als ik in het"programma" printer toevoegen ben dan verschijnt er een hele lijst van Fabrikanten en typenrs, maar maar mijn genoemde printer staat er niet bij. (besturingsprogramma).
Ik werk met windows XP pro.
Hoe kan ik toch gebruik maken van mijn printer.
Ik heb alk geprobeerd installatiesoftware weg te halen van de site van Hp/Driversguide.com/nodevice.com
Het lukt me niet, omdat ik steeds de melding krijg dat het besturingsprogramma al in windows XP zou zitten
Help.....PC-Opa Ruurd:mad:

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Scartaansluiting? Je bedoelt waarschijnlijk een paralelle aansluiting?

Ik denk dat je idd. geen aparte driver diskette / CD nodig hebt. Ik vermoed dat je de installatie handelingen niet correct uitvoert. Het hieronder staande LETTERLIJK stap voor stap uitvoeren! HP schrijft :

Lees dit eerst door
Door een printer te selecteren komt u op deze pagina. Dit document verschijnt omdat het de beste oplossing is voor die printer in Microsoft(R) Windows XP. Klik hier voor informatie over het installeren van andere HP printers of over het installeren van HP Deskjet printers op een ander besturingssysteem . De instructies kunnen wellicht verschillen.
De drivers voor HP Deskjet printers worden meegeleverd met Windows XP. Het is niet nodig een driver van de website te downloaden. In dit document wordt beschreven hoe u de juiste printerdriver kunt laden die vooraf werd geïnstalleerd op uw Windows XP-besturingssysteem. De vooraf geïnstalleerde Windows XP-driver ondersteunt standaard afdrukfuncties.
Dit document is alleen van toepassing op het besturingssysteem Windows XP.
Stap één: Controleer of de printerdriver al geïnstalleerd is
Volg deze procedure om te controleren of de printerdriver al is geïnstalleerd.
Klik op Start , en klik vervolgens op Configuratiescherm .
Klik op Printers en andere hardware en klik vervolgens op Printers en faxapparaten.
Controleer of de naam van uw printer naast een printerpictogram wordt weergegeven.
Indien de printer wordt weergegeven, hoeft u verder niets te doen . De beste printerdriver is al geïnstalleerd. Ga verder naar "Stap vier: Stel de HP Deskjet driver in als de standaarddriver".
Indien de printer niet wordt weergegeven, gaat u verder naar "Stap twee: De kabels aansluiten".
Stap twee: De kabels aansluiten
Terwijl de computer en printer zijn ingeschakeld, sluit u de Universele Seriële Bus (USB)-kabel of parallelle kabel aan op de printer en de computer. Eén van de volgende twee dingen kan gebeuren:
De driverinstallatie start automatisch op wanneer de printer wordt aangesloten op de computer. Er verschijnen verschillende kleine dialoogvensters die de voortgang van de driverinstallatie weergeven. Wanneer de installatie is voltooid, verschijnt er een bericht dat de printer is geïnstalleerd en gereed is voor gebruik. U bent klaar . De beste printerdriver die beschikbaar is voor uw printer is geïnstalleerd. Ga verder naar "Stap vier: Stel de HP Deskjet driver in als de standaarddriver".
Indien de wizard Nieuwe hardware gevonden verschijnt, klikt u op Annuleren en gaat u verder naar Stap drie.
Stap drie: Installeer de printerdriver handmatig
Klik op Printers en andere hardware en klik vervolgens op Printers en faxapparaten .
In Printertaken klikt u op Printer toevoegen .
Klik op Volgende .
Selecteer Lokaal en klik erop om de selectiemarkering naast Mijn Plug-en-Play-printer automatisch detecteren en installeren te verwijderen.
Klik op Volgende .
Selecteer Poort .
De parallelle aansluiting is gewoonlijk LPT1
De USB-aansluiting is gewoonlijk USB001
Klik op Volgende .
Selecteer HP in de lijst met Fabrikanten .
Selecteer het printermodel in de lijst met printers en klik daarna op Volgende .
Selecteer Ja als deze printer de standaardprinter is of selecteer Nee als dat niet het geval is. Klik op Volgende om verder te gaan.
Selecteer Nee om de testpagina over te slaan en klik vervolgens op Volgende .
Klik op Voltooien om de installatie te voltooien.
OPMERKING: Als u in stap 13 om een Windows-cd wordt gevraagd, gebruik dan niet de cd die met de printer is meegeleverd. Gebruik in plaats daarvan de Windows XP-cd of de herstelschijf die bij de computer is meegeleverd.

Als naar een Windows-cd wordt gevraagd, plaatst u de juiste Windows-cd of Pc-herstelschijf (niet de cd die bij de computer is meegeleverd) en volgt u de aanwijzingen op het scherm. Nadat de driver is geïnstalleerd, wordt deze weergegeven in het venster Printers (klik op Start en klik vervolgens op Printers en faxapparaten ).
Stap vier: Stel de HP Deskjet driver in als de standaarddriver
Zodra u de nieuwe HP driver hebt geïnstalleerd, stelt u deze in als de standaardprinter.
Klik op Printers en andere hardware en klik vervolgens op Printers en faxapparaten .
Klik met de rechtermuisknop op HP Deskjet driver en selecteer Als standaardprinter instellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan