Probleem met publiceren via FTP (Frontpage 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaccoh

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
L.S.

Ik heb een vervelend probleem binnen Frontpage 2003.

Ik wil mijn site uploaden naar de server van Vuurwerk / Tele2. Dit kan alleen maar via FTP. Tot voor kort had ik hiermee geen enkel probleem (gaat al jaren goed). Inmiddels heb ik een andere PC (de vorige is defect geraakt) en nu lukt het publiceren niet meer.

Eigenschappen van de externe website (binnen Frontpage):
Type externe website: FTP
Locatie van externe website: ftp://ftp.versatel.net/www
Passieve FTP gebruiken: aangevinkt

In het scherm Externe website zie ik in het linkervenster de lokale mappen en bestanden. In het rechtervenster zie ik de mappen en bestanden op de server.

Ik kies voor "Alle gewijzigde pagina's publiceren / Lokaal naar extern".

Frontpage gaat vervolgens de bestanden publiceren (uploaden).

Na enige tijd verschijnt de foutmelding "Er is geen webserver gevonden op ftp.versatel.net op poort 21. Controleer of de webservernaam geldig is en of de proxy-instellingen goed zijn ingesteld. Als u zeker weet dat alles juist is, is de webserver mogelijk tijdelijk buiten dienst.".

Het vreemde is: bij het uploaden van bestanden met een "normaal" ftp-programma als Filezilla met exact dezelfde instellingen is er geen enkel probleem en wordt alles netjes naar de server ge-upload.

Waarom gebruik ik dan Frontpage? Frontpage bekijkt eerst welke bestanden binnen de site gewijzigd zijn en publiceert alleen de gewijzigde bestanden. Bij bijv. Filezilla moet je elke directory controleren om te kijken welke bestanden gewijzigd zijn.

Ook Vuurwerk / Tele2 heeft e.e.a. bekeken en geen fouten kunnen ontdekken; zij verlenen echter geen support op Frontpage en hebben er ook geen kennis van.

Wie weet raad?

Bij voorbaat dank voor een reactie, Jacco.

Het inloggen gaat ook goed (ik zie de bestanden zowel lokaal als op de versatel-server).
Het daadwerkelijk uploaden (publiceren) met behulp van Frontpage gaat echter niet.

Jacco

Ik heb de volgende oplossing gehanteerd; het is niet een echte oplossing, maar blijkbaar weet niemand op dit forum een antwoord.:confused:

De website werk ik bij met Frontpage 2003. Het uploaden doe ik naderhand met Filezilla, een ftp-programma. Het is dan wel even opletten welke mappen en bestanden je moet uploaden maar daar is wel overheen te komen (je kunt de mappen en bestanden lokaal en op de site met elkaar vergelijken en de bestanden die van elkaar verschillen uploaden).

Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan