probleem met query

Status
Niet open voor verdere reacties.
goedemiddag,

idd, ik had de opdracht die ik kreeg verkeerd begrepen.
men wil iedereen zien, maar bij de voetballers en de zwemmers is hun niveau van belang.

alvast mijn excuses voor het ongemak

Dus nu even, voor het totaalbeeld: wat wil je nu exact zien? Iedereen die een willekeurige sport beoefent + iedereen die geen sport beoefent + alle voetballers en zwemmers die een niveau hebben van 3 of meer?

neen,

ik wil iedereen zien.
maar als ze voetballen of zwemmen wil ik zien op welk niveau
bij tennissers bvb wil ik de sport NIET zien, enkel de naam (en eventueel 'nihil')

Laatst bewerkt:
Ik snap er werkelijk niets meer van; jouw wens ontbeert volgens mij alle logica, en ik heb geen idee wat je wilt zien. Maak er eens een plaatje van wat je wilt zien. In Excel of zo, daar kun je nog wel een beetje met onlogische cellen slepen :).

Dat is een behoorlijk ingewikkelde query aan het worden. Ik zou deze dan toch opsplitsen in 2 queries en er een Union van maken. Dat maakt het uiteindelijk dan natuurlijk weer één query :).

goedenavond,

ik loop van de ene error naar de andere ...
het wil niet echt lukken

of ik krijg teveel data, of ik krijg er te weinig

Met deze query
Code:
SELECT t_kinderen.kind_id, t_kinderen.naam AS [Naam kind], Max(IIf([t_activiteit]![naam]="zwemmen" Or [t_activiteit]![naam]="voetbal",[t_activiteit]![naam],"Nihil")) AS Sport, 
Max(IIf([t_activiteit]![naam]="zwemmen" Or [t_activiteit]![naam]="voetbal",[sportNiveau],Null)) AS Niveau
FROM t_kinderen LEFT JOIN (t_activiteit RIGHT JOIN t_sport ON t_activiteit.activiteit_id = t_sport.activiteit_id) ON t_kinderen.kind_id = t_sport.kind_id
GROUP BY t_kinderen.kind_id, t_kinderen.naam;
krijg ik in ieder geval het resultaat uit je plaatje. Of dit de juiste query is, dat is overigens nog maar de vraag :).

Kan het vraagje geloof ik op slot :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan